WntResearch offentliggör emissionsmemorandum i samband med inbjudan till teckning av units i WntResearch

Memorandumet finns tillgängligt på WntResearchs kontor, på Bolagets hemsida (www.wntresearch.com), på Aqurat Fondkommissions hemsida (www.aqurat.se), samt på Aktietorgets hemsida om WntResearch under ”Årsredovisning, Prospekt, m.m.”

Henrik Lawaetz, VD
E-mail: hl@wntresearch.com

WntResearch har startat det kliniska utvecklingsarbetet med bolagets första läkemedelskandidat, Foxy-5, som i djurmodeller har visat sig radikalt hämma tumörspridning (metastasering). Företaget verkar för att utvecklingsarbetet skall resultera i kommersialisering och klinisk användning av bolagets nya läkemedel mot tumörspridning. WntResearch är baserat på forskning från professor Tommy Andersson och hans forskargrupp vid Lunds universitet. Deras forskning syftar till att utveckla innovationer baserade på proteinet Wnt-5a och dess roll vid cancer. WntResearch har förutom Foxy-5 i klinisk fas 1 ett utvecklingsprogram - Box-5, som är en kompletterande peptid till Foxy-5 med potential att motverka metastasering i andra tumörformer än där Foxy-5 verkar. WntResearch AB är ett publikt bolag noterat på Aktietorget.

För mer information se: www.wntresearch.com