Kommuniké från årsstämma den 27 juni 2024 i Wonderboo Holding AB

Report this content

Årsstämman i Wonderboo Holding AB, org.nr 559397–1723 ("Bolaget"), ägde rum idag den 27 juni 2024 kl. 10.00 i Eversheds Sutherland Advokatbyrås lokaler i Stockholm. Samtliga beslut fattades i enlighet med tidigare offentliggjorda förslag och med erforderlig majoritet. De huvudsakliga besluten fattade av årsstämman framgår nedan.

Fastställande av resultat- och balansräkning

Årsstämman fastställde resultat- och balansräkningen för moderbolaget och koncernen för räkenskapsåret 2023.

Disposition av resultat

Årsstämman beslutade att ingen utdelning lämnas och att årets resultat balanseras i ny räkning.

Styrelse och revisor

Årsstämman beviljade styrelseledamöterna och verkställande direktören ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.

Årsstämman beslutade om omval av Anders Blom, Björn Rosengren och Daniel Rudeklint samt nyval av Emanuel Sabelsjö som ordinarie styrelseledamöter i Bolaget för tiden intill slutet av nästa årsstämma. För närmare information om Emanuel Sabelsjö hänvisas till det pressmeddelande som offentliggjordes den 25 juni 2024. Vidare beslutade årsstämman att välja Björn Rosengren till styrelsens ordförande. Det registrerade revisionsbolaget WeAudit Sweden AB omvaldes som Bolagets revisor med Mikael Köver som huvudansvarig revisor.

Styrelse- och revisorsarvode

Årsstämman beslutade, mot bakgrund av Bolagets pågående ansökningsprocess för upptagande av Bolagets aktie till handel på NGM Nordic SME, att inga styrelsearvoden ska utgå till de ordinarie styrelseledamöterna inklusive styrelsens ordförande.

Bemyndigande för styrelsen att fatta beslut om emissioner av aktier, teckningsoptioner och/eller konvertibler

Årsstämman beslutade att bemyndiga styrelsen att vid ett eller flera tillfällen fram till nästa årsstämma besluta om att öka Bolagets aktiekapital genom emission av nya aktier, teckningsoptioner och/eller konvertibler. Nyemissioner av aktier, teckningsoptioner och/eller konvertibler får ske utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt och med eller utan bestämmelse om apport, kvittning eller andra villkor. Enligt 16 kap. aktiebolagslagen får styrelsen med stöd av detta bemyndigande inte besluta om emissioner till koncernens styrelseledamöter, anställda och andra. Emissionen som beslutas med stöd av bemyndigandet ska ske till marknadsmässig teckningskurs, med förbehåll för eventuell marknadsmässig emissionsrabatt. Emissionen som beslutas med stöd   av bemyndigandet ska genomföras för att förse Bolaget med rörelsekapital, öka Bolagets finansiella flexibilitet och möjliggöra förvärv genom betalning i aktier.