Wonderboo Holding AB offentliggör delårsrapport för det andra kvartalet 2024

Report this content

Wonderboo Holding AB (”Wonderboo” eller ”Bolaget”) publicerar idag, den 22 augusti 2024 delårsrapport för det andra kvartalet 2024.

Styrelsen och verkställande direktören för Wonderboo Holding AB avger härmed delårsrapport för perioden 1 april till 30 juni 2024.

Finansiell översikt i sammandrag

Soliditet (%)

78,8

Väsentliga händelser under perioden

• Bolaget genomförde en företrädesemission av units. Teckningsperioden i den partiellt garanterade företrädesemissionen om cirka 8,7 MSEK, avslutades den 22 april 2024. Företrädesemissionen tecknades till cirka 43,67 procent med stöd av uniträtter och cirka 0,38 procent utan stöd av uniträtter. Emissionsgaranter som ingått toppgarantier i samband med företrädesemissionen tecknade sammantaget 903 085 units, motsvarande cirka 46,89 procent av företrädesemissionen. Företrädesemissionen tillförde således Bolaget cirka 7,9 MSEK före avdrag för kostnader.

• Styrelsen beslutade om en riktad nyemission av sammanlagt 153 523 units, bestående av 153 523 aktier och 307 046 teckningsoptioner av serie TO1 till garanterna i Företrädesemissionen som avslutades den 22 april 2024. Teckningskursen i Ersättningsemissionen uppgick till 4,5 SEK per unit, motsvarande 4,5 SEK per aktie, vilket motsvarade teckningskursen i Företrädesemissionen.

• Den 27 juni 2024 hölls bolagets årsstämma. Årsstämman fattade beslut om att fastställa års- och koncernredovisning för 2023. Stämman fattade även beslutade om omval av styrelseledamöterna Björn Rosengren, Anders Blom och Daniel Rudeklint samt nyval av Emanuel Sabelsjö, Björn Rosengren valdes till styrelsens ordförande.

Väsentliga händelser efter rapportperiodens utgång

• Bolaget meddelade den 4 juli 2024 att Wonderboo erhållit godkännande för notering på NGM Nordic SME. Wonderboos aktie handlas från och med den 9 juli 2024 under kortnamnet WONDR med ISIN-kod SE0020540110.

Verkställande direktör har ordet

Mot en Framtid av Omtanke, Kvalitet och Tillväxt

Vi befinner oss på en spännande resa, där vår passion för hundar och deras välmående leder vägen. Vår affärsidé är inte bara en strategi på papper, utan en djup övertygelse om att vi kan göra verklig skillnad i hundars liv världen över. Genom att utnyttja vår unika receptur och djupa kunskap om näringsrik hundmat strävar vi efter att erbjuda produkter som inte bara möter, utan överträffar förväntningarna hos medvetna hundägare. Ett tydligt exempel på detta är att vi under de senaste månaderna har välkomnat tusentals nya kunder i Sverige, som gemensamt har gett oss ett betyg på cirka 4,7 av 5,0 efter att ha provat våra produkter på sina hundar. Detta är vi oerhört stolta över, då det är ett kvitto på att vårt hårda arbete så här långt gått helt enligt plan.

Vår vision är att bli den ledande aktören inom högkvalitativ hundmat globalt, och jag är övertygad om att vi nu har alla förutsättningar för att nå dit. Vår mission är tydlig: att sprida medvetenhet om vikten av kvalitativ hundmat och därigenom förbättra hälsan för hundar världen över. Detta är ett ansvar vi tar på största allvar. För att hjälpa oss att nå ut med vår mission har vi under 2024 tecknat avtal med en ny marknadsföringspartner med extremt högt renommé. Under bara några få månader har vi lyckats femdubbla resultaten av våra digitala kampanjer, och detta är bara början på vår resa tillsammans.

Sedan vår start har vi investerat tid och resurser för att verkligen förstå vad som krävs för att skapa den bästa hundmaten på marknaden. Genom att utveckla våra egna recept och hålla forsknings- och utvecklingskostnaderna låga kan vi erbjuda enastående kvalitet till ett pris som tilltalar en bred kundkrets, oavsett hundens ras, storlek eller aktivitetsnivå.

Vi har testat och utvärderat våra interna system för lagerhållning, orderhantering och leverans inför vad vi förutspår blir en av de mest hektiska försäljningsperioderna i företagets historia. Vi har allokerat en större marknadsföringsbudget än någonsin tidigare, både för digitala och traditionella satsningar, och vi arbetar intensivt med att bredda vårt befintliga produktutbud för att ständigt öppna nya marknadssegment och tilltala en bredare kundkrets.

Vi ser samtidigt en kraftig ökning i intresset för våra produkter, både i Sverige och internationellt. Vi kommer att fortsätta prioritera den svenska marknaden primärt samtidigt som vi knyter avtal med nya återförsäljare världen över för att hela tiden fortsätta vår organiska tillväxt till ett av världens ledande varumärken.

Framåt ser vi möjligheter, inte hinder. Vi är här för att utmana och förändra marknaden för hundmat, med innovation, omtanke och kvalitet som våra ledstjärnor. Tillsammans kommer vi att fortsätta skapa produkter som våra kunder och deras fyrbenta vänner kan lita på. Vi kommer att lansera nya spännande leveransalternativ, produkter och samarbeten. Allt för att hela tiden möta våra fantastiska kunders höga förväntningar på oss.

Jag är optimistisk för vår framtid tillsammans och jag är övertygad om att Wonderboo är här för att stanna!

Alexander Duimovich,

Verkställande direktör

Denna information är sådan som Wonderboo Holding AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (MAR). Bolagets mentor är Mangold Fondkommission AB. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 22 augusti 2024 kl 08:00 CET.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Alexander Duimovich, VD på Wonderboo AB
alexander@wonderboo.com
+46 70 774 42 41

Om Wonderboo Holding AB

Wonderboo Holding AB är ett publikt bolag med i dagsläget cirka 2 000 aktieägare. Bolaget är, via dotterbolaget Wonderboo AB, verksamt inom hundfoderbranschen sedan år 2014. Wonderboo representerar premiumsegmentet inom hundfoder och erbjuder en egenutvecklad receptur för ett näringsmässigt fullvärdigt hundfoder, inga övriga kosttillskott eller komplement behövs för att hunden ska få ett komplett näringsintag. Mer info på https://wonderboo.com/

Mentor till Wonderboo Holding AB är Mangold Fondkommission AB, 08-503 015 50, ca@mangold.se.