Avtal om upphörande av hyreskontrakt

Under våren 2015 har koncernens hela varuflöde samlats i ett gemensamt logistikcenter i Huskvarna. Wonderful Times Group (”WTG”) har idag ingått ett upphörandeavtal gällande bolagets lokaler i Sunne, där delar av koncernens logistik tidigare hanterades. Hyresperioden för lokalen i Sunne på det kontrakt som nu upphör löpte till och med år 2023. Hyreskostnaden, inklusive drift, uppgick till ca 12 MSEK för perioden fram till 2023.

Avtalet innebär att WTG avträder lokalerna 2015-10-22 och erlägger en ersättning om 3,3 MSEK. Denna engångskostnad på 3,3 MSEK kommer att belasta resultatet i det fjärde kvartalet. Inga ytterligare kostnader är beräknade att uppstå i samband med avträdandet.

När WTG nu avträder lokalen i Sunne är ytterligare ett steg taget i det kostnadsbesparingsprogram som bolaget tidigare kommunicerat och där vi hittills uppnått besparingar om ca 18 MSEK på årsbasis vid full effekt från år 2016. Wonderful Times Group arbetar för närvarande med att undersöka möjligheten till ytterligare kostnadsbesparingar, samtidigt som bolagets huvudfokus framgent ligger på att förstärka försäljning och produktutveckling, för att på så sätt ytterligare förbättra den positiva resultatförstärkande trenden från de senaste åren.

För ytterligare information besök www.wonderfultimes.se eller kontakta:

Roger Bolander, VD och koncernchef, Wonderful Times Group AB

E-post: roger.bolander@wonderfultimes.se