Kommuniké från årsstämma den 25 maj 2015

Aktieägarna i Wonderful Times Group AB (publ), 556684-2695 har idag hållit årsstämma. Bland annat fattade stämman följande beslut:

Årsredovisning och ansvarsfrihet

Stämman beslutade att fastställda moderbolagets och koncernens resultat- och balansräkning för räkenskapsåret 2014. Stämman beslutade att moderbolagets balanserade resultat, i enlighet med styrelsens förslag täcktes genom överföring från överkursfonden. Stämman beviljade styrelsen och verkställande direktören ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2014.

Styrelse och revisor

Stämman beslutade att styrelsen ska bestå av tre ordinarie ledamöter utan suppleanter. Stämman beslutade om omval av Matts Kastengren, Robert Eriksson och Lars Åkerblom. Till styrelsens ordförande utsågs Matts Kastengren.

Till revisor valdes Grant Thornton med Jan Polsten som huvudansvarig revisor.

Arvoden

Stämman beslutade att arvodet till styrelsen ska utgå med 75 000 kronor till styrelsens ordförande och 50 000 kronor till var och en av övriga ledamöter. Arvode till revisorn skall utgå enligt godkänd räkning.

Sammansättning av valberedning inför årsstämman 2016

Stämman beslutade att styrelsens ordförande skall äga rätt att sammankalla en valberedning bestående av en representant för envar av de, minst tre och högst fyra, största aktieägarna i bolaget jämte styrelseordföranden, om denne inte är ledamot i egenskap av ägarrepresentant. Ordförande och sammankallande i valberedningen skall vara styrelsens ordförande. Valberedningen skall presentera sitt förslag senast i samband med att kallelse till årsstämma utfärdas.

Beslut om nyemission av aktier med avvikelse från aktieägares företrädesrätt

Stämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag om att öka Bolagets aktiekapital med högst 7 500 000 kronor genom nyemission av högst 750 000 aktier.

För ytterligare information besök www.wonderfultimes.se eller kontakta:

Matts Kastengren, Styrelseordförande, Wonderful Times Group AB

Mobil: 070 – 288 42 80