Wonderful Times Group Delårsrapport Januari – Mars 2024

Januari – mars 2024

• EBITDA uppgick till 0,5 MSEK (-0,6).

• Kassaflöde efter rörelsekapitalförändringar uppgick till 3,8 MSEK (1,7).

• Resultat efter finansnetto uppgick till 0,5 MSEK (-0,9).

• Resultat efter skatt uppgick till 0,4 MSEK (-0,8).

• Resultat per aktie uppgick till 0,09 SEK (-0,18).

Omsättningen under det första kvartalet 2024 landade på samma nivå som under föregående år. Marknaden för barn- och babyprodukter, leksaker och spel är fortsatt utmanande. Vad gäller orderingången ser vi dock en något positiv trend. De satsningar vi gjort under lågkonjunkturen skapar förutsättningar för långsiktig tillväxt i WTG.

EBITDA för kvartalet uppgick till 0,5 MSEK (-0,6 MSEK). Bruttomarginalen utvecklas nu åt rätt håll efter en besvärlig tid med höga kostnader för inköp och frakt.

Kassaflödet under det första kvartalet utvecklades positivt och WTG har en stark balansräkning med över 10 MSEK i kassan och inga räntebärande skulder.

Som vi tidigare sagt så kommer fullt fokus under 2024 att vara på sälj och marknad. Ett antal nyanställningar görs för närvarande för att stötta detta arbete på bästa sätt. Vi ser långsiktigt bra möjligheter till ökad försäljning inom hela vår produktportfölj.

Våra finansiella mål är:

• Genomsnittlig årlig försäljningstillväxt på 10%
  • Långsiktig EBITDA-marginal ska uppgå till minst 10%
  • Soliditet på minst 40%
  • Utdelning till aktieägarna ska i normalfallet utgöra 30-70% av vinsten efter skatt men med beaktande
    av bolagets likviditetssituation