Independent Hotel Group stärker upp styrelsen

Report this content

Framgångsrika entreprenörsduon Johan och Maria Eklund, grundare och ägare till Independent Hotel Group (IHG), tar koncernen till nästa nivå genom att komplettera både ledning och styrelse. Johanna Fagrell Köhler tar över som styrelsens ordförande och en nyrekrytering sker av Casten von Otter samt Hans-Peter Lindqvist som ordinarie ledamöter.

Johanna Fagrell Köhler har en gedigen bakgrund från digitalbranschen och tillväxtbolag och sitter sedan ett år i IHGs styrelse. Casten von Otter är en framgångsrik entreprenör och investerare med stor kunskap inom finansiering och ekonomistyrning. Han har tidigare styrelseerfarenhet bl a från restaurangkoncernen Grupp F12. Hans-Peter Lindqvist har varit VD för hotellgrupperna Accor och Rica Hotels men har även varit VD för Adecco Sverige. I samband med deras tillträdde lämnar nuvarande vd Fredrik Utheim samt ordförande Johan Öberg.

– Vi är verkligen glada att kunna komplettera vår kreativa kompetens med den djupa erfarenhet inom digitalisering, tillväxt och finansiering som Johanna och Casten besitter. Vi är inne i en tillväxtfas och vill lyfta gruppen till nästa steg inom mat och möten. Fler spännande projekt och rekryteringar till styrelse och ledning är på gång, säger Maria Eklund, ägare och Creative Director, IHG.

Independent Hotel Group grundades och drivs av entreprenörerna Johan och Maria Eklund. Johan och Maria har lång erfarenhet från upplevelseindustrin och marknadsföringsbranschen, vilket tydligt avspeglar sig i de två verksamhetsbolag som idag bedrivs inom koncernen; Görvälns Slott och Hufvudsta Gård Mat & Möten

Taggar: