Nätverket 17 expanderar och väljer in Maria Eklund som ny medlem

Report this content

Maria Eklund, Grundare och ägare av Workation Group väljs in Nätverket 17. Nätverket lyfter fram kvinnor som startat, äger och leder bolag som omsätter minst 50 miljoner kronor per år.

Nätverket grundades 2018 i Almedalen efter ett rykte om att det endast finns 17 kvinnor i Sverige som äger och driver företag över 50 miljoner. Idag är de 55 medlemmar som tillsammans omsätter nästan 10 miljarder och representerar bolag med sammanlagt ungefär 6000 anställda.

Grundarna är Jessica Löfström, Lena Apler, Maria Mattsson Mähl, Monica Lindstedt och Anna Bråkenhielm. Visionen är att se lika många framgångsrika kvinnor som män i affärslivet som äger och driver företag med betydande omsättning och resultat.

Det är fantastiskt att vara med i detta nätverk, och det är underbart att se att vi blir fler kvinnor som äger och driver större bolag. Vi har nyss expanderat vår verksamhet med att öppna ett nytt Hotell med restaurang i Palma och har fortsatta expansionsplaner både i Sverige och internationellt. Säger Maria Eklund, Grundare och ägare av Workation Group.

Workation group

Workation Group består idag av Görvälns Slott, Hufvudsta Gård Mat & Möten, Workation Palma, Ocho Hotel & Kitchen samt hotellbloggen Hotelhunters.se

Under gårdagens tillställning firades framgångarna och de nya medlemmarna i Närverket 17 offentliggjordes.

De nya deltagarna är:
Catarina Lundbäck – Alaska Film & TV AB
Märta Olausson – Modigo AB
Victoria Skoglund – Zetas Trädgård
Maria Eklund – Workation Group AB, Ocho Hotel & Kitchen, Görvälns slott AB, Hufvudsta Gård Mat & Möten, Hotelhunters AB
Åsa Falkman – Hammer & Hanborg AB
Charlotte Barouma – Wästerläkarna AB
Johanna Deras – Pro Tempore AB
Therése Lorentzon – Pro Tempore AB
Louise Sköld – Hairtalks AB
Ulla Parkkinen – ALM Education AB, Saffaa ́s kök & event AB, Mångårdens förskolor AB

Hela listan med medlemmar finns här. http://www.17natverket.com/