Välkommen till World Bioenergy 3-5 juni 2014!

Report this content

I tio år har Jönköping varit en av världens absolut bästa mötesplatser för bioenergibranschens viktiga aktörer. I början av juni är det dags för World Bioenergy 2014 – Välkommen att ackreditera dig!

World Bioenergy är en attraktiv och exklusiv affärsplats för leverantörer, tillverkare och köpare av produkter, utrustning och tjänster inom bioenergi. Men World Bioenergy är också en unik mötesplats med sin blandning av affärer och kunskap – en fullmatad fackmässa i sällskap med ett rikt konferensprogram, exkursioner och B2B matchmaking.

Under tre intensiva dagar samlas experter och miljöintresserade för spännande och utvecklande seminarier och workshops, som alla hålls på engelska. ”Taking you from Know-How to Show-How” är den slogan som beskriver vad det handlar om – här blir teori och vetenskap till praktisk handling och teknisk drift. Kunskap och problemlösning i en aktiv form, kompletterade med dagliga studiebesök som ger hela bilden bakom ord och tankar.

Passa på att ta den miljösmartaste vägen till Jönköping! Åk med våra bussar till och från flygplatserna i Stockholm och Köpenhamn den 2 resp. den 5 juni. Låt vägen till World Bioenergy börja med ett studiebesök som ger god energi!

Ackreditering

Välkommen att ackreditera dig! Som ackrediterad journalist har du kostnadsfritt inträde till mässan. Du deltar också utan kostnad på alla seminarier och studiebesök om du registrerar dig som konferensdeltagare på vår hemsida (middag ingår inte). Glöm inte att bocka för att du är ”press”. Observera att din registrering behövs till konferenserna för att kunna garantera plats.

Ett antal hotellrum är reserverade för press med anmälan senast 14 april. Ange behov av boende när du fyller i din ackreditering.

För mer information om presservice är du välkommen att kontakta Veronika Albert, veronika.albert@elmia.se, +46 (0)36-15 22 34

Läs mer i bifogad pressinformation, i vår Showguide och på www.worldbioenergy.com

Välkommen till Jönköping!

Klas Brandt. Elmia AB                                                Gustav Melin, Svebio

Business Manager                                                     Conference Manager

World Bioenergy 2014 - rätt klimat för affärer och kunskap

World Bioenergy är ett unikt event som i tio år stadigt lockat utställare och konferensdeltagare från hela världen. Den 3-5 juni samlas återigen viktiga aktörer inom bioenergi – ledande leverantörer, experter, forskare och beslutsfattare – för att uppdatera sig på de senaste produkterna och teknologin, göra affärer och ta bioenergin till nya höjder.

­World Bioenergy har arrangerats av Elmia AB och Svebio tillsammans sedan 2004. Ett lyckat koncept med sin spännande bredd och kvalitet, en blandning av teori, praktik, mötesplats för affärer och utvecklande möten.

– Flera av våra konferenssessioner är i workshopsformat, som är nytt för i år. Genom att samla kompetenta och kunniga människor inom bioenergi får vi fokus på problemlösningar och ett aktivt deltagande. De kompletterande studiebesöken ger också mera ”hands-on” och ännu mer av vår slogan ”Taking you from Know-How to Show-How”, säger Klas Brandt, Business Manager, Elmia AB.

Invigningstal med klimatfokus

Stefan Löfven, Socialdemokraternas partiledare och utmanare till posten som Sveriges statsminister, är en av invigningstalarna. Han kommer att tala om sin vision om en svensk och europeisk klimatpolicy grundad på förnybara resurser och vad han vill göra på området bioenergi om han blir statsminister. En annan av invigningstalarna på World Bioenergy 2014 är professor Jean-Pascal van Ypersele, vice ordförande för FN:s klimatpanel, IPCC. Jean-Pascal van Ypersele är en stor auktoritet inom klimatforskningen och en fantastisk talare.

H.K.H. Prins Carl Philip, Patron of World Bioenergy, närvarar under öppningsceremonin av World Bioenergy.

En mässa för framtidsförbättrare

Utställarna på World Bioenergy är globala ledande tillverkare, leverantörer och underleverantörer av produkter, teknik och tjänster till hela bioenergisektorn. Se de senaste produkterna och innovationerna och ta del av nya metoder, logistik och teknik.

World Biorefinery – energi från skogsindustrin

SPCI, Svenska Pappers- och Cellulosaingenjörsföreningen, har ett eget konferenstema på World Bioenergy med fokus på ny teknik och ekonomi för pappers- och massaindustri. World Biorefinery, bioraffinaderi, handlar om nya möjligheter för en bransch som är inne i en stor förändring.

– Vi tycker att det är ett nytt och spännande område som kommer allt mer i skogsindustrin, säger Marina Asp, vd för SPCI.

Matchmaking – vinnande affärer genom förbokade möten

Matchmaking är ett annat exempel på miljösmarta, effektiva möten på World Bioenergy, arrangerat av Enterprise Europe Network i Jönköping. Under två intensiva dagar möts besökarna på World Bioenergy i korta, förbokade möten med fokus på nya utvecklande möjligheter. Här skapas idéer, affärer och nätverk för en hållbar framtid tillsammans.

World Bioenergy Award – en vinnare för världen

The World Bioenergy Award är en utmärkelse som delas ut för att uppmärksamma en person som gjort något alldeles extra inom bioenergisektorn. Vem av de nominerade kandidaterna det är i år avslöjas när World Bioenergy 2014 invigs den 3 juni. Då får du också höra mer om vinnarens unika projekt, som presenteras av pristagaren själv genom ett föredrag direkt efter prisutdelningen.

Komplett talarlista, utställarlista, konferensprogam, program för B2B matchmaking hittar du i vår Showguide och på vår hemsida www.worldbioenergy.com

Varmt välkommen till världens mest utvecklande mötesplats för bioenergi och ett hållbart samhälle – World Bioenergy 2014!

Klas Brandt, projektledare, 46 36 15 21 09, klas.brandt@elmia.se

Gustav Melin, vd Svebio samt konferensansvarig för World Bioenergy, 46 8 441 70 80, worldbioenergy@svebio.se

Taggar: