Mediainformation - World Forum Against Drugs

Report this content

Media inbjuds att bevaka World Forum Against Drugs & Music Against Drugs den 24-26 maj på City Conference Centre Norra Latin i Stockholm, Drottninggatan 71B.

Anmäl närvaro vid helt deltagande: Representanter för media som vill kunna bevaka samtliga sessioner under Forumet ombeds av säkerhetsskäl att anmäla sig. Skicka ett mail med namn, media och kontaktuppgift till linda.nilsson@wfad.se. Service: I sal 354 på Norra Latin finns ett pressrum. Där kommer presskonferenser att arrangeras vid ett par tillfällen, se nedan. Övrig tid står rummet till förfogande för mediarepresentanter som vill arbeta ostört. Kontaktperson för media är Sofia Modigh tfn 0766-27 67 60. Mediaaktiviteter: Måndag den 24/5 09.15-09.45 Presskonferens med konferensens huvudtalare – sal 354 Norra Latin • R. Gil Kerlikowske, USA:s drogtsar i Obama´s administration • Maria Larsson, Sveriges Folkhälsominister • Antonio Maria Costa, chef för FN:s narkotikamyndighet UNODC • Sven-Olov Carlsson, ordförande för World Federation Against Drugs 10.00-12.00 Officiell invigning – Aulan Norra Latin • Huvudtalarna med flera medverkar och ett pris för internationellt narkotikapolitiskt arbete ”The Nils Bejerot Award” kommer att utdelas för första gången. Invigningen är helt öppen för media. Visa presslegitimation eller motsvarande. För media finns reserverade platser. 18.00 Invigning av Music Against Drugs - Scenen Kungsträdgården • Sveriges socialminister Göran Hägglund talar, tänder facklan och inviger Music Against Drugs 2010. • Artisterna Dogge Doggelito, Lazee, Denise Lopez, Frispråkarn, Haffa, Play, De Lescano, Norlie & KKV, Hani, Robin Bengtsson,Arte Latino, Ashraf, Chooti (Chootstyle/ADF), Laura och Xersize och Dansgruppen Stylez uppträder. Eva Nazemson är konferencier. Tisdag den 25/5 10.15-10.45 Presskonferens om ny rapport – sal 354 Norra Latin • Stefan Dahlgren, jurist, presenterar sin nya rapport ”The Right of Children to be Protected from Narcotic Drugs and Psychotropic Substances”. Rädda Barnens generalsekreterare Elisabeth Dahlin deltar också på presskonferensen. Onsdag den 26/5 11.30-12.00 Presskonferens nyvald styrelse – sal 357 Norra Latin • Den nyvalda styrelsen för organisationen World Federation Against Drugs presenteras.

Taggar: