Nyamko Sabuni välkomnar Yrkeslandslaget på Arlanda

Nyamko Sabuni tar emot Yrkeslandslaget när de landar från VM tisdag 11 oktober klockan 15:00

Biträdande utbildnings- och jämställdhetsminister Nyamko Sabuni kommer i morgon, tisdag den 11 oktober, att vara först att gratulera och ta emot det svenska Yrkeslandslaget på Arlanda.

Under en hel vecka i London har 27 svenska, yrkesutbildade ungdomar tävlat i yrkesskicklighet i en av världens största tävlingar, WorldSkills. I hård konkurrens bland 1000 deltagare från 50 länder kommer det svenska Yrkeslandslaget hem med fyra medaljer.

Lagledare och alla ungdomar finns på plats.

Tid: tisdag den 11 oktober klockan 15:00

Plats: Arlanda Airport Conference. Rum Hercules.

Kontakt: Yoav Bartal, Pressekreterare hos Nyamko Sabuni. 070-357 51 94, yoav.bartal@education.ministry.se

OSA WorldSkills Sweden: Lotta Balodis, 070-483 62 25, lotta@balodis.se

WorldSkills Sweden – Yrkeslandslaget

WorldSkills Sweden är ett trepartssamarbete mellan LO, Svenskt Näringsliv och Staten genom Utbildningsdepartementet, Skolverket och Internationella programkontoret. Genom samarbeten med företag, yrkesnämnder, branschorganisationer och skola har trepartssamarbetet i uppdrag att höja statusen, intresset och kvaliteten på yrken och yrkesutbildning. WorldSkills Sweden ansvarar för svenska Yrkeslandslagets deltagande i Yrkes-VM (WorldSkills) och EuroSkills, samt är arrangör av Yrkes-SM.

Taggar: