Idag kan Danske Banks kunder ansluta sig till Wrapp

Från och med idag kan alla kortkunder på Danske Bank koppla sina bank- och kreditkort till appen Wrapp och få personliga erbjudanden, belöningar och pengar tillbaka från butiker och företag de handlar hos. Genom Wrapp får bankens kunder möjlighet att shoppa smartare eftersom appen tar tillvara på personlig data och utifrån den börjar leta erbjudanden som stämmer överens med användarens köpmönster.

- Wrapp är ett nytänkande företag som speglar vår bild av hur man använder personlig data på ett sätt så att alla inblandade parter gynnas. I dagens samhälle är smidighet en viktig faktor för en fungerande vardag och genom Wrapp breddar och förenklar vi vårt erbjudande vilket skapar ett mervärde för våra kunder, säger Stojko Gjurovski, chef för Personal Banking på Danske Bank.

För konsumenter som kopplar sitt bankkort till Wrapp innebär appen ett smartare betalkort, genom att exempelvis ge pengar tillbaka för lunchen . För handlarna innebär det en möjlighet att uppmärksamma och belöna sina kunder när de handlar över en viss summa, vilket bidrar till fler nöjda och återkommande kunder. Wrapp har sedan lanseringen med svenska Nordea i november 2015 ökat stadigt med både fler användare och butikskedjor. Idag samarbetar Wrapp med cirka 200 antal varumärken, några av dessa är H&M, Lindex, CDON.COM och City Gross.

- Danske Bank är en innovativ bank som vill bidra till ökad tillväxt och gynna innovationskraften. Genom samarbetet med Wrapp stärker de inte bara sin position som innovativ bank, de erbjuder även sina kunder ett smart sätt att belönas av sina favoritbutiker när de handlar. Vi är väldigt glada över att samarbeta med Danske Bank, säger Aage Reerslev, medgrundare och vd på Wrapp.

Den 30 november annonserade Wrapp att Danske Bank är en av sex nya bankpartners som kommer lansera under de närmsta månaderna. Tidigare har Wrapp lanserat tillsammans med Nordea Finland och Länsförsäkringar. Under de kommande veckorna kommer även alla med kort från Collector och Sodexo, samt finska Aktia att kunna använda tjänsten. Detta innebär att närmare 40 procent av Sveriges och Finlands kortanvändare har möjlighet att koppla sina bankkort till Wrapp.