Wrapp blir ännu bättre i samarbete med PinMeTo

Nu inleder de svenska techföretagen Wrapp och PinMeTo, med gemensamma kunder som H&M, Clas Ohlson och Max Hamburgare, ett samarbete. Tillsammans kan företagen erbjuda Wrapps användare mer områdesspecifika och ännu bättre rewards för sina köp.

Rewardappen Wrapp, som i höstas inledde ett samarbete med Nordea, blir nu ännu mer precis med sina mervärden till användarna. Wrapp är en gratistjänst som kopplas direkt till Nordeas alla kredit- och bankkort och ger användarna, beroende på hur, var och vad de handlar, personliga belöningar och erbjudanden från välkända varumärken. Samarbetet med PinMeTo möjliggör utveckling av Wrapps lokalisering genom att nyttja detaljerad butiks- och platsdata, så att användare nu kan få än mer anpassade och precisa erbjudanden direkt hos sina favoritbutiker.

– Wrapp har förändrats och utvecklats otroligt mycket under de senaste året och med den mer precisa data som PinMeTo tillför vår tjänst kan våra användare nu få ännu mer personliga och relevanta rewards samt ge våra merchant partners ännu bättre uppföljning, säger Aage Reerslev, vd för Wrapp.

PinMeTo grundades 2013 och arbetar med att hjälpa butikskedjor med lokaliseringsbaserade marknadsföringslösningar och förbättrar företagens närvaro online. Tillsammans med PinMeTo kommer Wrapp öka precisionen ner till den specifika butik där användarna handlar, vilket också hjälper användarna skapa en bättre överblick för sina inköp.

– Det är inte ofta ett samarbete är så självklart som det mellan PinMeTo och Wrapp. Genom att utnyttja varandras teknik ges inte bara våra gemensamma kunder stora mervärden, utan också våra slutkonsumenter. Hur kul som helst, säger Daniel Melkersson, VD på PinMeTo.

Så här fungerar Wrapp
1      Du laddar hem appen och ansluter ditt Nordeakort.
2      Erbjudanden som finns i appen kopplas automatiskt ihop med ditt kort.
3      Sedan handlar du i butiker precis som vanligt.
4      Du får erbjudanden, samlar stämplar med digitala stämpelkort samt får pengar tillbaka på dina köp – rakt in på ditt konto.

Det här är PinMeTo
PinMeTo är en teknisk plattform som ökar kedjeföretags närvaro i söktjänster, karttjänster och sociala medier; så som butik-, restaurang- och hotellkedjor. Enkelt uttryckt hjälper PinMeTo företag med många fysiska etableringar att bli hittade av konsumenter på de största onlinetjänsterna så som Google, Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest och Foursquare.

Sebastian Billing, CMO på Wrapp,
sebastian@wrapp.com, +46 708 45 46 25, www.wrapp.com

Daniel Melkersson, VD, PinMeTo,
daniel@pinmeto.com, +46 739 606 140, www.pinmeto.com

Wrapp grundades 2011 som ett svenskt startup och erbjuder idag en rewardapp som kopplas direkt till ditt bankkort. Idag fungerar appen tillsammans med kredit och betalkort hos Nordea. Genom appen får användarna skräddarsydda rewards och erbjudanden baserade på sitt köpbeteende.

Citat

Aage Reerslev, vd för Wrapp