Wrapp spräcker miljardgränsen för transaktioner

Wrapp har i dagarna passerat en viktig milstolpe i företagets historia – appen har nu omsatt transaktioner på över en miljard kronor. Sedan relanseringen av payback-appen i november förra året har användarantalet stadigt ökat.

I november relanserades Wrapp, en payback-app som kopplas till bankkortet. Företaget har sedan relanseringen vuxit stadigt och ökat sitt användarantal med över 20 procent varje månad. Tillsammans med att antalet användare har ökat har också fler handlare anslutit sig till Wrapp, hittills ett 100-tal butiker. Detta har bidragit till att Wrapp nu har passerat milstolpen en miljard svenska kronor i omsättning i systemet.

– Wrapp befinner sig i en mycket spännande fas just nu, vi ser ett starkt ökande intresse för vår tjänst, både hos konsumenter och handlare, och räknar med att fortsätta växa aggressivt framöver. Förutom att miljardgränsen är en milstolpe för oss som jobbat intensivt med detta sedan starten, så visar det även vilken kraft det finns i vår lösning, säger Aage Reerslev, VD på Wrapp.

Personligt anpassade erbjudanden en del av framtiden
Wrapp kopplas direkt till användarnas bankkort, och därigenom får användarna personliga erbjudanden, belöningar och pengar tillbaka beroende på var, när och vad användaren shoppar med sitt kort. På så sätt får användarna erbjudanden och pengar tillbaka på köp från sina favoritvarumärken och i butiker de gillar, och pengarna sätts direkt in på användarnas bankkonto.

Än så länge så kan endast innehavare av Nordeas betal- och kreditkort ansluta sig till Wrapp, men fler banker och kort är på väg att anslutas vilket kommer att leda till ökad tillgänglighet, och större möjligheter att öka användarnyttan ytterligare.

– Vår målsättning och vision är att så många som möjligt ska kunna använda Wrapp, och ansluta sina kort oberoende av bank eller typ av kort, säger Aage Reerslev.

Aage Reerslev, VD och medgrundare av Wrapp
aage@wrapp.com, +46 706 981 751, www.wrapp.com

Wrapp är ett svenskt techföretag som erbjuder en payback-app där användaren kopplar sitt bankkort till Wrapp och därigenom får personliga erbjudanden och rewards från 100-tals olika varumärken och butiker. Alla paybacks sätts direkt in på användarnas bankkonto. Wrapp grundades av entreprenörerna Hjalmar Winbladh och Aage Reerslev och finns idag i Sverige och Finland (fr o m juni). Wrapp är idag cirka 40 anställda.

Citat

Aage Reerslev, VD på Wrapp