NVIDIA väljer svenska teknikundret WSI som första partner i norden

Report this content

Svenska design- elektronikföretaget WSI (Wireless System Integration) har som första företag i Norden blivit utvalt som partner av Nvidia, ett av världens absolut största företag på grafikprocessorer. Nvidia är världskänt inom spelvärlden med bland annat grafikkorten Geforce som en av företagets absoluta försäljningsframgångar.

Att stora, Nasdaqnoterade Nvidia med sina 9000 anställda världen över skulle välja det betydligt mindre WSI för ett partnerskap kan tyckas som en saga, men inte enligt Serge Palaric, vice president of Sales for Embedded and OEM in the Europe, Middle East and Africa region på NVIDIA: “NVIDIAs plattform erbjuder exceptionell prestanda i en liten förpackning”. “Vi är exalterade att se de nya produkter som WSI tar fram till ekosystemet av inbäddad datorelektronik.”

WSI har redan hunnit utveckla en rad produkter med Nvidias grafikprocessorer som byggstenar. Under året har bland annat en helt ny minidator, Solu (solu.co), med Nvidias grafikprocessorer  lanserats. WSI spelar också en betydande roll när det gäller utvecklingen av företaget Game Face Labs’ Virtual Reality 3D headset (www.gamefacelabs.com ).

WSI,s kompetens inom trådlös teknik i kombination med framtidsdesign och Nvidias grafikkort är ett svårslaget vinnarrecept.

"Vi på WSI har ingenting emot att ta på oss doldisrockarna så länge vi är med och skapar innovationer för framtiden. Vår styrka bygger på ett globalt, långvarigt nätverkande och spjutspetskompetens inom trådlös teknik. Det blir våra ess i rockärmarna när VR och IoT-boomen blommar ut på riktigt, säger WSI,s" vd Jan-Åke Lindqvist.

För mer information,
kontakta VD Jan-Åke Lindqvist
Tel 070 555 49 17

Wireless System Integration – WSI – hjälper företag att utveckla och industrialisera sina produkter inom Internet of Things och avancerad radio.Vi har gjort saker trådlösa sedan 2002. WSI teamet har lång erfarenhet av att leverera komplexa projekt och mobila produkter. Vi tillhandahåller en flexibel resurs som tar en produkt från idé till volymproduktion. Vårt erfarna team säkerställer kvalitén i varje steg på vägen.
Läs mer på www.wsisweden.com

Taggar: