NYBYGGNAD MALMÖ STADION - WSP har upprättat kalkylunderlag och successiva kalkyler

MFF och Malmö stad har under många år diskuterat hur en ny fotbollsarena kan utformas. Malmö Stad anlitade i juni Svante Berg, Berg Arkitektkontor för att upprätta program-skisser gällande nybyggnad av Malmö Stadion. WSP fick i augusti uppdraget att upprätta kalkylunderlag och successiva kalkyler för tre olika alternativ. - Vi har haft ett mycket konstruktivt och kreativt samarbete med vårt kontor i Newcastle som har gedigen erfarenhet från arenor i England säger Lars Gustafsson, avdelningschef på WSP Management. Uppdraget färdigställdes i november. Preliminär byggstart är 2007. För ytterligare information kontakta Lars Gustafsson, tel 040-699 63 01. Mail: lars.g.gustafsson@wspgroup.se , eller Jan Lövgren, tel 040-699 62 34. Mail: jan.lovgren@wspgroup.se. WSP är ett globalt företag som erbjuder kvalificerade konsulttjänster inom samhällsbyggnad, hus, industri och miljö. Med ca 5300 medarbetare är WSP ett av de största konsultföretagen i Europa och bland de tio största i världen. Verksamheten bedrivs huvudsakligen i England och Sverige, men också i övriga Europa, USA, Afrika och Asien. I Sverige har WSP ca 1750 medar-betare och bedriver verksamhet inom WSP Arkitektur, WSP Byggprojektering, WSP Environ-mental, WSP International, WSP Management, WSP Samhällsbyggnad och WSP Systems.