WSP rekryterar avdelningschef till Uppsalakontoret – Expansionen i Uppsalaregionen fortsätter

Konsultföretaget WSP har rekryterat Anders Dahlin till platsen som avdelningschef vid Uppsalakontoret. Anders får ansvar för uppbyggnaden av affärsområdet Samhällsbyggnads verksamhet i regionen. Han kommer senast från Uppsala-företaget ”A5-arkitekter och ingenjörer AB”.

Den expansiva Uppsalaregionen är av stort intresse för konsultföretaget WSP och i september förvärvades el-konsulten Hagerud Elteknik med ca 20 medarbetare. WSP har sedan tidigare haft verksamhet i Uppsala men med förvärvet dubblerades antalet anställda. WSP avser dock att fortsätta växa i området och har som ett led i detta arbete rekryterat Anders Dahlin som får ansvaret att fortsätta expansionen av verksamheten. Anders Dahlin har en bakgrund hos bland annat konsultbranschen och Vägverket men kommer senast från Uppsalaföretaget ”A5 Arkitekter och Ingenjörer AB”.

– WSP har intressanta kundkontakter och resurser som få andra företag. De spännande uppdrag företaget har och de utvecklingsmöjligheter de kan erbjuda sina anställda gör att det blir förhållandevis lätt att rekrytera kompetenta medarbetare. Jag tillträdde som första person i mars och redan från den 5 maj är vi sex medarbetare inom väg-, järnvägs-, markbyggnads- och miljöteknik samt landskapsarkitektur. Mitt mål är att vi ska var minst tio personer vid årsskiftet och då inkludera även kompetenser inom trafikteknik och geoteknik.

För högupplösta bilder eller ytterligare information kontakta:

Anders Dahlin, Avdelningschef
WSP Samhällsbyggnad