WSP vann Sidas ramavtal

Stockholm den 13 maj 2011
I stark konkurrens vann konsultbolaget WSP som ledare för konsortiet WSP, SIPU, Stockholm Environmental Institute, Vattenfall Power Consultants samt Vectura Consulting, Sidas upphandling av ramavtal för infrastrukturtjänster. Avtalet är värt cirka 100 MSEK fördelat på fyra år.

Avtalet innebär att Sidas samtliga uppdrag inom områdena transport, energi, vatten och stadsplanering kommer att kanaliseras till WSP-konsortiet i första hand.

- Vi är naturligtvis mycket nöjda över att vinna den här upphandlingen. Valet av WSP-konsortiet visar att vi har den höga kompetens som krävs och kan leverera effektiva lösningar inom infrastruktur. Sida är en spännande kund och vi ser fram emot intressanta uppdrag framöver, säger David Montgomery, chef för WSP International Sweden.

I Sidas bedömning av anbudsgivarna ingick ett hundratal olika bedömningskriterier. WSPs anbud var det enda som fick maximalt antal poäng.

David Montgomery
WSP International Sweden AB
Tel: 08-688 60 00 / 0
E-post: david.montgomery@wspgroup.se

E-post: karin.sundberg@wspgroup.se

Om WSPWSP är ett globalt analys- och teknikföretag som erbjuder konsulttjänster för hållbar samhällsutveckling inom Hus & Industri, Transport & Infrastruktur
och Miljö &Energi. Vi finns i 35 länder. I Sverige har vi omkring 2 400 medarbetare.

För mer information besök:
www.wspgroup.se/press