WSP växer på den amerikanska marknaden

WSP, ett av de ledande konsultföretagen i Sverige och i Europa, förvärvar Chas. H. Sells, Inc. (SELLS). SELLS är ett av de främsta företagen i USA inom transport och infrastruktur. Företaget har 250 medarbetare fördelat på åtta kontor i östra USA.

-Chas. H. Sells är en ansedd marknadsledare i sin sektor. Jag är mycket nöjd med att företaget har blivit en del av WSP och SELLS kommer att leda vår verksamhet inom tjänsteområdet för transport och infrastruktur i USA. För den svenska verksamheten innebär förvärvet att vi får en amerikansk kollega inom infrastruktur, vilket blir en förstärkning för vår framtida internationalisering, säger Rikard Appelgren VD i WSP Europe.

-Genom sammanslagningen får SELLS en global närvaro och för våra medarbetare innebär det stora möjligheter till professionell och personlig utveckling, säger Chas. H. Sells VD, Steven W. Smith. SELLS växte med 35 procent i intäkter förra året, då vi upplevde en ökad efterfrågan av våra tjänster. Att bli en del av WSP Group innebär att vi kan utvecklas och bli en plattform för WSPs fortsatta tillväxt inom transport- och infrastruktur i USA.

WSP Europe har dessutom nyligen förvärvat det tyska företaget CBP samt Hagerud Elteknik i Uppsala.

För mer information, välkommen att kontakta
Rikard Appelgren, VD WSP Europe, +46 8 688 61 82, rikard.appelgren@wspgroup.se

Se även: http://www.chashsells.com

WSP är ett globalt företag som erbjuder kvalificerade konsulttjänster för samhälle och miljö. Med 100 kontor världen över och omkring 8 000 medarbetare är WSP ett av de största konsultföretagen i Europa och bland de största i världen. I Sverige är WSP ett rikstäckande konsultföretag med drygt 2 000 medarbetare.