C. Towers beställer Wylds satellitbaserade IoT-datatjänst

C. Towers beställer data för 830 000 SEK som en fortsättning på en Wyld Connect hårdvaruorder tidigare i år på 300 000 SEK. Denna nya order gäller återkommande dataavgifter för Wylds IoT-datatjänst via satellit.

C.Towers, ett brasilianskt företag för infrastrukturlösningar och tjänster, kommer att göra det möjligt för kunder att samla in data och övervaka infrastrukturtillgångar på avlägsna platser med Wyld Connect och Wylds satellitbaserade IoT-datatjänst.

Brasiliens kapacitet att generera förnybar energi motsvarar 84 %, högre än världsgenomsnittet på 38 %. Tack vare massiva investeringar har andelen solenergi i den brasilianska energimatrisen nått 6,9 % och vindenergi, 10,9 %* med en betydande beräknad tillväxt under detta årtionde.

C. Towers är fokuserade på utveckling och genomförande av projekt som är baserade på vind- och solenergi, inklusive leverans av elektriska paneler och generatoraggregat samt tillverkning, leverans och montering av torn. Wylds datatjänst tillsammans med Wyld Connect och Wyld Fusion erbjuder ett alternativ till fasta torn och marknät. C.Towers och Wyld Networks kommer att tillföra satellit-IoT-kapacitet till den snabbt växande sektorn för förnybar energi.

"Wyld är glada över att kunna meddela mottagandet av denna inköpsorder för Wyld Connects datatjänst", säger Alastair Williamson, VD för Wyld Networks. "Vårt partnerskap med C.Towers kommer att ge en massiv utbyggnad av satellit-IoT till den snabbt växande sektorn för förnybar energi i Brasilien."

* https://www.gov.br/en/government-of-brazil/latest-news/2022/renewable-energy

Wyld Networks utvecklar och säljer innovativa trådlösa teknologilösningar som möjliggör prisvärd uppkoppling globalt, vilket adresserar problemet för människor och företag gällande bristen på global nätverksuppkoppling. Lösningarna är främst inriktade på trådlös nätverksanslutning för IoT-produkter och människor.

Wyld Networks Ltd grundades i Cambridge, Storbritannien under 2016 och är ett helägt dotterbolag till Wyld Networks AB.

Läs mer www.wyldnetworks.com