Kommuniké från årsstämma i Wyld Networks AB

Årsstämman 2023 i Wyld Networks AB ("Wyld Networks" eller "Bolaget") hölls idag den 7 juni 2023 varvid aktieägarna fattade följande beslut.

Fastställande av resultat- och balansräkningen

Årsstämman beslutade att fastställa resultaträkningen och balansräkningen samt koncernresultaträkningen och koncernbalansräkningen.

Vinstdisposition

Årsstämman beslutade att samtliga till årsstämmans förfogande stående medel överförs i ny räkning.

Ansvarsfrihet

Styrelsens ledamöter och den verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2022.

Val av styrelse och revisor samt arvodering

Årsstämman beslutade, i enlighet med förslag från aktieägaren Tern PLC, att styrelsen ska bestå av fyra ledamöter utan styrelsesuppleanter. Det beslutades vidare att Bolaget ska ha ett registrerat revisionsbolag som revisor.

Vidare beslutades, i enlighet med förslag från aktieägaren Tern PLC, om ett sammanlagt årligt styrelsearvode om 1 100 000 kronor, varav 350 000 kronor till styrelsens ordförande och 250 000 kronor vardera till övrig av bolagsstämman utsedd styrelseledamot. Beslutades, i enlighet med förslag från aktieägaren Tern PLC, att arvode till revisor ska utgå enligt godkänd räkning.

Årsstämman beslutade, i enlighet med förslag från aktieägaren Tern PLC, att omvälja Mats L. Andersson, Mats R. Andersson, Ramesh Kesanupalli och Henrik Hedelius som styrelseledamöter. Mats L. Andersson omvaldes som styrelseordförande.

Mazars AB omvaldes till revisor. Mazars AB har meddelat att den auktoriserade revisorn Åsa Andersson Eneberg kommer att vara huvudansvarig revisor.

Ändring av gränserna för aktiekapitalet och antalet aktier i bolagsordningen

Årsstämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att ändra gränserna för aktiekapitalet i bolagsordningen till lägst 1 112 896 kronor och högst 4 451 584 kronor (tidigare lägst 500 000 kronor och högst 2 000 000 kronor) samt gränserna för antalet aktier i bolagsordningen till lägst 13 337 633 stycken och högst 53 350 532 stycken (tidigare lägst 5 992 308 stycken och högst 23 969 232 stycken).

Optionsprogram 2023/2033

Årsstämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att införa ett långsiktigt incitamentsprogram för Wyld Networks-koncernens anställda, riktad emission av teckningsoptioner samt godkännande av överlåtelse av teckningsoptioner för fullgörande av Bolagets åtaganden enligt Optionsprogram 2023/2033. Det fullständiga förslaget till Optionsprogram 2023/2033 återfinns i kallelsen till årsstämman 2023 som offentliggjordes den 8 maj 2023.

Emissionsbemyndigande

Årsstämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att bemyndiga styrelsen att vid ett eller flera tillfällen före nästa årsstämma, med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, mot kontant betalning, apportegendom eller kvittning, besluta om nyemission av aktier, konvertibler och/eller teckningsoptioner.

Att styrelsen ska kunna fatta beslut om emission utan företrädesrätt för aktieägarna enligt ovan är främst i syfte att kunna anskaffa nytt kapital för att öka Bolagets flexibilitet samt stärka Bolagets kapitalbas eller i samband med förvärv.

Wyld Networks utvecklar och säljer innovativa trådlösa teknologilösningar som möjliggör prisvärd uppkoppling globalt, vilket adresserar problemet för människor och bolag gällande bristen på global nätverksuppkoppling. Lösningarna är främst inriktade på trådlös nätverksanslutning för IoT-produkter och människor.

Wyld Networks Ltd grundades i Cambridge, Storbritannien under 2016 och är ett helägt dotterbolag till Wyld Networks AB.

Wyld Networks aktie (WYLD) handlas på Nasdaq First North Growth Market.

Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB.

Läs mer på: www.wyldnetworks.com