Wyld Networks erhåller inköpsorder från Agrocognitive för Wyld Connect satellit IoT-tjänst i Venezuela

Agrocognitive har lagt sin första inköpsorder hos Wyld för leverans av 100 Wyld Connect IoT-moduler, sensorer och datatjänster, ordervärdet uppgår till 1,1 MSEK. Denna order träder i kraft med godkännandet av Cacao Plantation Pest Control Project av Interamerican Development Bank.

Agrocognitives precisionsodling-plattform är ledande när det gäller att leverera användbara data för jordbrukare. Med tanke på kakaos speciella odlingsförhållanden samt att det ofta är på avlägsna platser söker plantagechefer mer exakta data för att hjälpa till med beslutsfattande för att möjliggöra optimering för högre avkastning. Med kvalitetsdata från Wyld och våra sensorpartners kan Agrocognitives plattform hjälpa till att optimera och förutsäga avkastning och möjliggöra förbättrad hantering av grödor och mark.

Tillsammans kommer Wyld och Agrocognitive inledningsvis att implementeras på en kakaoplantage i Venezuela.

"Precisionsjordbruk kan beräkna de exakta mängderna av jordbruksinsatser som är nödvändiga för odling samtidigt som man undviker överdrivna utsläpp som förorenar marken och vattendragen i kakaoplantager", säger Javier Soto, VD för Agrocognitive. "Med Wylds IoT-lösning för satellit kan vi stärka våra datainmatningar även i avlägsna områden där det inte finns någon mobiltäckning."

"Kakao odlas ofta i områden med låg befolkningstäthet där mobiltäckningen är begränsad eller otillgänglig", säger Alastair Williamson, VD för Wyld Networks. "Wyld är glada över att arbeta med Agrocognitive för att lösa anslutningsproblemet för sensorer och göra det möjligt för deras utmärkta plattform att leverera ännu mer värde till sina kunder."

Om Wyld Networks

Wyld Networks utvecklar och säljer innovativa trådlösa tekniklösningar som möjliggör prisvärd anslutning var som helst i världen, vilket tar itu med problemen för företag och människor när det gäller bristen på global mobilnättäckning. Lösningarna är främst inriktade på trådlös anslutning för Internet of Things (IoT) och människor.

Wyld Networks aktie (WYLD) handlas på Nasdaq First North Growth Market.

Certified Adviser till Wyld Networks är Mangold Fondkommission AB.

Läs mer på: http://www.wyldnetworks.com