Wyld Networks får en order på ca 2,8 MSEK på Wyld Connect och satellit-IoT-datatjänster i Sydamerika

Wyld Networks har fått i uppdrag att leverera sina satellit-IoT-lösningar, Wyld Connect, samt datatjänster till en brasiliansk återförsäljare, med tre års satellit-IoT-datatjänster. Wyld Networks har mottagit en beställning med ett totalt värde på ca 2,8 MSEK för leverans av Wyld Connect-enheter och data med start under första kvartalet 2025.

Den brasilianska satellit-IoT-marknaden expanderar snabbt, drivet av det ökande behovet av uppkoppling i avlägsna och underbetjänade områden. År 2023 beräknades den brasilianska satellit-IoT-marknaden vara värd cirka 100 miljoner USD, med prognoser som pekar på en årlig tillväxttakt (CAGR) på över 25 % fram till 2028.

Tillgångsspårning förväntas stå för en betydande del av denna tillväxt på grund av den ökande användningen av smarta logistiklösningar och containerspårning. Samtidigt förväntas jordbrukssektorn se en ökning av användningen av satellit-IoT, drivet av behovet av hållbara jordbruksmetoder och digital transformation i landsbygdsområden.

"Vi är glada att kunna meddela att vi har mottagit denna beställning," sade Alastair Williamson, VD för Wyld Networks. "Wylds teknik löser många uppkopplingsproblem inom tillgångsspårning och jordbruk, där operatörer strävar efter att öka digitaliseringen för att maximera effektiviteten och uppfylla hållbarhetsmålen."

E-mail: alastair.williamson@wyldnetworks.com

Wyld Networks utvecklar och säljer innovativa trådlösa tekniklösningar som möjliggör prisvärd uppkoppling var som helst i världen och löser problemen för företag och människor när det gäller bristen på global mobilnätstäckning. Lösningarna är främst inriktade på trådlös uppkoppling för Internet of Things (IoT) och människor.

Wyld Networks aktie (WYLD) handlas på Nasdaq First North Growth Market. Certifierad rådgivare är Mangold Fondkommission AB.

Läs mer på www.wyldnetworks.com