Wyld Networks får inköpsorder på 13 miljoner kronor för sin satellit IoT Wyld Connect-modul

Wyld Networks, operatören för virtuella satellitnätverk har fått en inköpsorder till ett totalt värde av cirka 13 miljoner kronor för leverans av sin Wyld Connect satellit IoT-modul till ett företagskommunikations- och satellittjänsteföretag baserat i Mellanöstern.

Med syfte att levereras under en fyraårsperiod med start 2023, kommer Wylds satellit-IoT-anslutning att göra det möjligt för företaget att distribuera sensorer och ansluta elmätare för vatten och el på avlägsna platser. Wyld förväntar sig i och med att Wyld Connect installeras, datatjänstordrar under den senare delen av 2023 och därefter.

Företaget, baserat i Mellanöstern, har över tio års erfarenhet av att leverera excellens inom telekom och är ett av de bästa satellit-internetföretagen i regionen.

“Vi är glada över att kunna meddela att vi mottagit denna inköpsorder då vi fortsätter att utveckla vår närvaro i Mellanöstern. Wylds förmåga att leverera anslutningar på avlägsna platser utökar möjligheterna för Sakernas Internet och löser verkliga problem inom den allmännyttiga sektorn, säger Alastair Williamson, CEO för Wyld Networks.

IoT-marknaden för Mellanöstern och Afrika växer snabbt, från 33 miljarder USD 2022 till 138 miljarder USD 2028, med en uppskattad tillväxt på 27% enligt CAGR, rapporterar Business Market Insights.*

Wylds sensor-till-satellit-modul gör det möjligt för IoT-sensorer att kommunicera direkt med satelliter med låg jordomloppsbana, med 100 % global täckning.

* https://www.businessmarketinsights.com/reports/middle-east-and-africa-iot-market

E-mail: alastair.williamson@wyldnetworks.com

Wyld Networks utvecklar och säljer innovativa trådlösa teknologilösningar som möjliggör prisvärda anslutningar var som helst i världen, och åtgärdar problemen för företag och människor när det kommer till bristen på global täckning av mobilnät. Lösningarna är främst inriktade på trådlös anslutning för Sakernas Internet (IoT) och människor.

Wyld Networks Ltd bildades i Cambridge, Storbritannien år 2016 och är ett helägt dotterbolag till Wyld Networks AB.

Wyld Networks aktie (WYLD) handlas på Nasdaq First North Growth Market. Certifierad rådgivare är Mangold Fondkommission AB.

Läs mer på www.wyldnetworks.com

Informationen i detta pressmeddelande har översatts från engelska. I händelse av eventuella språkliga avvikelser gäller den engelska versionen av detta pressmeddelande.