Wyld Networks lanserar AT452 Satellite Tracker för GPS-positioneringsdata för tillgångsspårning

Wyld Connect AT452 Satellite Tracker är en omfattande lösning för platsbaserad spårning som utnyttjar fördelarna hos satelliter på låg höjd för att erbjuda global nätverkstäckning. Som en världsnyhet, efter framgångsrika tester i Sydamerika av denna unika lösning, påbörjar Wyld nu distributionen, med start i Brasilien.

Om ditt företag behöver veta var tillgångar i rörelse befinner sig kan AT452 Satellite Tracker med låg strömförbrukning leverera din tillgångs positioneringsdata till din slutapplikation.

Här är lösningens viktigaste nyckelfunktioner och fördelar:

Ingen ytterligare markbaserat infrastruktur behövs: Den data som överförs via AT452 Satellite Tracker tas emot direkt genom satellitkonstellationen, vilket eliminerar behovet av extra markbaserad infrastruktur.

Förenklade globala distributioner: Genom att utnyttja satellitnätverk kan stora områden av annars oåtkomlig mark och hav nås, vilket tar bort komplexiteten i att hantera flera landskontrakt och roamingavgifter och erbjuder en enkel, enhetlig lösning.

Kostnadseffektiv IoT-anslutning: Genom att använda Wyld Networks IoT-satellitnätverk erbjuder AT452 Satellite Tracker en lågkostnads, pålitlig envägsdata-kommunikationslösning som är idealisk för marknaden för tillgångsspårning.

AT452 Satellite Tracker förenklar processen vid påkoppling till satellitbaserad IoT GPS-datakapacitet till tillgångar i avlägsna platser, och erbjuder en pålitlig, kostnadseffektiv och globalt tillämpbar lösning för tillgångsspårning. Användningsområdena är mångfaldiga och inkluderar bland annat distributioner med containrar, pallar, obemannade flytande plattformar, bojar, jordbruksutrustning och mer därtill.

"Den nya AT452 Satellite Tracker löser en stor känd affärsutmaning inom flera vertikala marknader – hur man samlar in GPS-data från de 85 % av jordens yta som saknar mobiltäckning," sade Alastair Williamson, VD för Wyld Networks. "Denna lösning löser detta problem och kommer att möjliggöra att andra sensordata som temperatur, tryck och luftfuktighet kan relateras till plats."

E-mail: alastair.williamson@wyldnetworks.com

Wyld Networks utvecklar och säljer innovativa trådlösa tekniklösningar som möjliggör prisvärd uppkoppling var som helst i världen och löser problemen för företag och människor när det gäller bristen på global mobilnätstäckning. Lösningarna är främst inriktade på trådlös uppkoppling för Internet of Things (IoT) och människor.

Wyld Networks aktie (WYLD) handlas på Nasdaq First North Growth Market. Certifierad rådgivare är Mangold Fondkommission AB.

Läs mer på www.wyldnetworks.com