Wyld Networks samarbetar med Browan Communications för att leverera satellitbaserad IoT-datakonnektivitet för sensorer i APAC-regionen

Browan Communications är en Taiwan-baserad ledare inom innovativa trådlösa teknologilösningar. Företaget grundades 2002 och är en del av Gemtek Group. Browan Communications är dedikerade till att förändra hur världen kopplas upp och kommunicerar genom Internet of Things (IoT) och samarbetar nu med Wyld Networks för satellitbaserad IoT-anslutning för övervakning av tanknivåer och tryck.

Kombinationen av ekonomisk tillväxt, geografiska utmaningar och en mångfald av industrier i APAC skapar en bördig miljö för antagandet av satellitbaserad IoT. Från jordbruk och gruvdrift till maritim logistik och miljöövervakning driver regionens behov av fjärranslutning en snabb adoption. Med starka tillväxtprognoser och ökande investeringar i satellitteknologier är potentialen för satellit-IoT i APAC enorm.

IoT-marknaden i APAC förväntas växa betydligt med en årlig tillväxttakt (CAGR) på cirka 12,4 % mellan 2022 och 2027. Marknaden värderades till 97,3 miljarder USD 2022, och den förväntas nå 174,5 miljarder USD år 2027. Denna tillväxt drivs av den ökande adoptionen av IoT inom olika industrier, många av dessa i avlägsna områden där satellitanslutning är avgörande.

Browans Smart Tank Level och Pressure Monitoring Solutions erbjuder insikter i realtid om vätskenivåer för precisionshantering. Deras avancerade sensorer förhindrar överfyllning, läckage och brister. De är idealiska för industriella och jordbruksapplikationer, vilket ökar effektiviteten och minskar underhållskostnaderna.

"Satellit-IoT spelar en viktig roll i att tillhandahålla uppkoppling där markbundna nätverk inte är genomförbara eller kostnadseffektiva," sade Alastair Williamson, VD för Wyld Networks. "Vi är glada över att samarbeta med Browan för att utforska den enorma potentialen att leverera data över APAC för deras sensorportfölj."

E-mail: alastair.williamson@wyldnetworks.com

Wyld Networks utvecklar och säljer innovativa trådlösa tekniklösningar som möjliggör prisvärd uppkoppling var som helst i världen och löser problemen för företag och människor när det gäller bristen på global mobilnätstäckning. Lösningarna är främst inriktade på trådlös uppkoppling för Internet of Things (IoT) och människor.

Wyld Networks aktie (WYLD) handlas på Nasdaq First North Growth Market. Certifierad rådgivare är Mangold Fondkommission AB.

Läs mer på www.wyldnetworks.com