Wyld Networks samarbetar med Ja-Square för att leverera satellit-IoT-anslutning för installering av sensorer

Wyld Networks är glada att kunna meddela ett strategiskt samarbete med det franska telekommunikations-, teknik- och IoT-företaget, Ja-Square, för att tillhandahålla satellit-IoT-anslutning för industrier som jordbruk, energi, logistik och miljöövervakning.

Ja-Square grundades i Frankrike 1979 och har idag sitt huvudkontor i Lille samt 16 filialer världen över, inklusive USA, Europa, Mellanöstern och Afrika. Ja-Square ligger i framkant inom telekommunikation och informationsteknologi och tillhandahåller omfattande telekomtjänster och smarta lösningar för globala marknader samt för privata och offentliga sektorer internationellt och lokalt.

Detta partnerskap kommer att leverera Wylds banbrytande satellit-IoT-anslutning till Ja-Squares globala kunder, vilket möjliggör avancerade övervakningslösningar för vattensensorer, nivåsensorer och andra kritiska applikationer för vattenresurshantering, miljöövervakning och industriella operationer. Samarbetet möter det ökande behovet av pålitlig, långdistansanslutning i avlägsna och svåråtkomliga områden där traditionella mobilnät inte finns tillgängliga eller är opålitliga.

Ytterligare användningsområden inkluderar övervakning av bränslenivåsensorer och fjärrövervakning av pipelines för olje- och gasindustrin.

"Partnerskapet med Ja-Square öppnar spännande möjligheter att utöka räckvidden för IoT-lösningar," säger Alastair Williamson, VD för Wyld Networks. "Vår satellit-IoT-anslutning kommer att förbättra Ja-Squares erbjudande genom att ge kunderna möjlighet att övervaka vital infrastruktur på vilken plats som helst, och säkerställa att de har den data som krävs för att fatta välgrundade beslut."

E-mail: alastair.williamson@wyldnetworks.com

Wyld Networks utvecklar och säljer innovativa trådlösa tekniklösningar som möjliggör prisvärd uppkoppling var som helst i världen och löser problemen för företag och människor när det gäller bristen på global mobilnätstäckning. Lösningarna är främst inriktade på trådlös uppkoppling för Internet of Things (IoT) och människor.

Wyld Networks aktie (WYLD) handlas på Nasdaq First North Growth Market. Certifierad rådgivare är Mangold Fondkommission AB.

Läs mer på www.wyldnetworks.com