Wyld Networks satellit IoT-partners har framgångsrikt skjutit upp fler LEO-satelliter med Elon Musks Space-X Transporter 7 rocket

Eutelsat, Lacuna Space och DEWA ökar anslutningskapaciteten för LoRaWAN satellit IoT.

Wyld är stolta över att tillkännage våra satellitpartners framgångsrika lansering av nya Low Earth Orbit (LEO)-satelliter som stöder LoRaWAN för Sakernas Internet. Satelliterna sköts upp på Space-X Transporter-7 Falcon 9-raketen från Vandenberg Space Launch Complex i Kalifornien den 15 april 2023.

Lacuna Space har utökat sin konstellation från sex till sju satelliter. Eutelsat har nu skjutit upp fyra satelliter, ELO1,2,3 och 4. DEWA har nu två LEO-satelliter i omloppsbana. När kapaciteten byggs upp blir tjänsterna för slutanvändare mer robusta med förbättrad datainsamling och analys, vilket möjliggör transformativa tjänster för en mängd olika branscher, inklusive energi, allmännyttiga företag, jordbruk, miljöövervakning och logistik.

"Satellit-IoT-kapaciteten växer snabbt för att möta det växande behovet av data från företag i de 85 % av världen som för närvarande saknar mobilanslutning", säger Alastair Williamson, VD för Wyld Networks. "Vi är glada över att se våra partners leverera ny kapacitet för att möta denna utmaning, vilket kommer att leda till ökade beställningar av Wyld Connect och Wyld Data-service."

Wyld Networks utvecklar och säljer innovativa trådlösa teknologilösningar som möjliggör prisvärd uppkoppling globalt, vilket adresserar problemet för människor och bolag gällande bristen på global nätverksuppkoppling. Lösningarna är främst inriktade på trådlös nätverksanslutning för IoT-produkter och människor. Wyld Networks Ltd grundades i Cambridge, Storbritannien under 2016 och är ett helägt dotterbolag till Wyld Networks AB.

Läs mer på: www.wyldnetworks.com

Informationen i detta pressmeddelande har översatts från engelska. I händelse av eventuella språkliga avvikelser gäller den engelska versionen av detta pressmeddelande.