Wyld Networks tillkännager lanseringen av Wyld Fusion som ett SaaS-erbjudande för kombinerad satellit- och markbaserad IoT-nätverkshantering

Wyld Networks tillkännager lanseringen av kombinerade markbundna och satellitbaserade IoT-funktioner för Wyld Fusion-plattformen som ger säkerhet och tillhandahållande från början till slut, massiv skalbarhet, spårnings- och betalningsfunktioner. Programvara som tjänst kan licensieras oberoende av Wyld Connect och skapar ytterligare en abonnemangsbaserad intäktsström till Wylds produktportfölj.

Wyld anser att Wyld Fusion är den enda plattformen för hantering av IoT-nätverk som stöder flera satellitoperatörer tillsammans med markbundna nätverk och sensorer och enheter från flera leverantörer. Wyld kommer att fortsätta använda Wyld Fusion som sin egen plattform för Wylds nätverk och samtidigt erbjuda den som en fristående IoT SaaS-tjänst på en IoT-plattformsmarknad som värderas till 8,23 miljarder USD år 2023 och förväntas växa till 17,31 miljarder USD år 2028.

"Wyld Networks har utvecklat en komplett anslutning mellan sensor och applikation via satelliter i låg omloppsbana runt jorden som möjliggör enkel hantering av IoT-nätverk via satellit", säger Alastair Williamson, VD för Wyld Networks. "Vi är mycket glada över att kunna introducera Wyld Fusion på marknaden som en ytterligare intäktskälla till vår befintliga verksamhet."

E-mail: alastair.williamson@wyldnetworks.com

Wyld Networks utvecklar och säljer innovativa trådlösa tekniklösningar som möjliggör prisvärd uppkoppling var som helst i världen och löser problemen för företag och människor när det gäller bristen på global mobilnätstäckning. Lösningarna är främst inriktade på trådlös uppkoppling för Internet of Things (IoT) och människor.

Wyld Networks aktie (WYLD) handlas på Nasdaq First North Growth Market. Certifierad rådgivare är Mangold Fondkommission AB
(tel +46 8-5030 1550, e-post ca@mangold.se).

Läs mer på www.wyldnetworks.com