Wyld Networks utökar sin befintliga produktportfölj med en ny terminal som stöder LoRaWAN[®] i S-band för IoT-anslutning via satellit

Wyld Networks utökar sin befintliga produktportfölj med terminalen AT303 som stödjer LoRaWAN® i både S-bandet och i ISM-bandet.

Terminalen AT303 kommer skapa både ökad bandbredd och flexibilitet, där bandbredden förväntas öka med över 100x samtidigt som den låga fördelaktiga strömförbrukningen som förknippas med LoRaWAN® bibehålls.

Denna lösning innebär att Wyld Networks kommer kunna adressera nya användningsområden inom marknadssektorer som energi och allmännyttiga tjänster där kunderna har krav på just ökad bandbredd i kombination med låg strömförbrukning.

"Vi tror att detta ökar den adresserbara marknaden för Wyld Networks från 1,3 miljarder USD till cirka 2,6 miljarder USD", säger Alastair Williamson, VD för Wyld Networks. "Vi kommer fortsätta att leverera vår befintliga terminal som vanligt, medan den nya terminalen AT303 som är en förlängning av den befintliga, förväntas vara klar för leverans under Q2 2024.”

E-mail: alastair.williamson@wyldnetworks.com

Wyld Networks utvecklar och säljer innovativa trådlösa tekniklösningar som möjliggör prisvärd uppkoppling var som helst i världen och löser problemen för företag och människor när det gäller bristen på global mobilnätstäckning. Lösningarna är främst inriktade på trådlös uppkoppling för Internet of Things (IoT) och människor.

Wyld Networks aktie (WYLD) handlas på Nasdaq First North Growth Market. Certifierad rådgivare är Mangold Fondkommission AB
(tel +46 8-5030 1550, e-post
ca@mangold.se).