Nytt samgående ska stärka det svenska musikundret

Anders Bagges Dreamhill Group ingår ett partnerskap med X-Level Media Group.
– Vi skapar en kommersiell mötesplats för branschens bästa, säger Anders Bagge.

Samarbetet som inleds vid årsskiftet 2015/2016, ska bli en unik plattform för att utveckla och bidra till framtidens svenska musikunder.

– Vår intention är att skapa ett hus där morgondagens musik tar form. Det är även en glädje att konstatera att vår studio blir i yppersta världsklass med både en teknik och miljö som skall inspirera våra klienter, säger Jesper Wikström, vd och huvudägare av X-Level Media Group.

– Genom att bevara de analoga kunskaperna och kombinera dem med den digitala tekniken säkerställer vi att innovationen inte stannar upp, att vår historia inte glöms bort och att våra låtskrivare är med och sätter de musikaliska trenderna, fortsätter han.
I X-Level Studio vid Skärmarbrink, tidigare legendariska EMI Studios, har under åren världsartister som Beyoncé, Britney Spears, Lady Gaga, Rihanna, Roxette och Swedish House Maffia verkat.

Dreamhill Group är en grupp bestående av studios, artistverksamhet och förlag.

– För mig är detta en dröm som går i uppfyllelse. Samgåendet innebär att jag både får möjlighet att vitalisera det bästa ur Dreamhill samtidigt som jag säkerställer en ny plattform för musikkreatörer och en utveckling av framtidens unga begåvade låtskrivare, där jag även själv kommer att skapa och verka, säger Anders Bagge.

Det nya samarbetet inleds vid årsskiftet 2015/2016. Just nu pågår renovering och anpassning av de gemensamma lokalerna i centrala Stockholm.

För mer information, vänligen kontakta:

Jesper Wikström, vd och ägare av X-Level Media Group
+46 70-450 20 84