Xact noterar den första svenska småbolags-ETF:en

Report this content

Xact noterar idag XACT Svenska Småbolag (UCITS ETF), den första fonden som ger svensk småbolagsexponering i kombination med ETF:ens handelssätt, likviditet och kostnadseffektivitet.

Utöver XACT Svenska Småbolag noteras även XACT Obligation (UCITS ETF), som följer de största och mest kreditvärdiga obligationslånen i den svenska marknaden, samt XACT Råvaror (UCTIS ETF) som är en global råvarufond med nordiskt fokus.

Tillgångsbreddning är en viktig del för att kunna bygga väldiversifierade portföljer baserade på ETF:er. Att kunna erbjuda även en ränte- och råvaru- ETF är därför en naturlig del av Xacts affärsstrategi.

Följande tre ETF:er noteras den 24 februari  på Nasdaq Stockholm:

XACT Svenska Småbolag  0,30 procent årlig förvaltningsavgift  ISIN SE0007491261
XACT Obligation  0,10 procent årlig förvaltningsavgift ISIN SE 0007491287
XACT Råvaror     0,70 procent årlig förvaltningsavgift ISIN SE 0007491295

För ytterligare information kontakta:

Pär Nürnberg, VD Xact Kapitalförvaltning AB, tfn: 08- 701 3405

För mer information om Xact Kapitalförvaltning AB hänvisas till: www.xact.se

Historisk avkastning är ingen garanti för framtida avkastning. De pengar som placeras i fonder kan både öka och minska i värde och det är inte säkert att du får tillbaka hela det insatta beloppet. Fullständig informationsbroschyr med fondbestämmelser, faktablad och aktuell kursutveckling finns under respektive fond på www.xact.se. Xact reserverar sig mot eventuella fel i informationen.