Hogia Redovisning & Revision AB satsar på XBRL!

Report this content

Hogia Redovisning & Revision AB satsar på XBRL! Hogia Redovisning & Revision AB är nya medlemmar i den svenska föreningen "XBRL Sweden". Föreningen ansvarar för införandet av det internationellt accepterade elektroniska formatet "XBRL" för finansiell information. Hogia Redovisning & Revision AB, som ingår i Hogia-gruppen med ca. 100.000 svenska företag som kunder, är en ledande leverantör av ekonomisystem, speciellt framtagna för företag som arbetar med redovisning och revision. XBRL - eXtensible Business Reporting Language - är en global standard för all slags finansiell information och har utvecklats av ett konsortium bestående av företrädare för revisions-, redovisnings- och programvarubranschen samt myndigheter och företag. Standarden möjliggör effektiv elektronisk överföring av finansiell information med hjälp av Internet, oavsett vilken teknisk plattform en aktör arbetar med. Den ideella föreningen XBRL Sweden har bildats av de två revisorsorganisationerna FAR och SRS tillsammans med redovisningsorganisationen SRF. Föreningens syfte är att utveckla en svenskanpassad XBRL-standard samt att aktivt verka för dess införande i Sverige. Mer information finns på vår hemsida www.xbrl.se. För ytterligare information kontakta: Maria Bengtson, XBRL Sweden sekretariat, Tel 08-506 112 13 e-mail: maria.bengtson@far.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/19/20041019BIT20360/wkr0004.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/19/20041019BIT20360/bild.html Bilder