E-handel NX2 från Xelera bäst i test

När sökmotoropimeringsföretaget Jajja jämför 21 e-handelsplattformar ur ett sökmotorperspektiv placerar sig kraftfulla E-handel NX2 från Xelera Communication i topp. Samtidigt får E-butik som är den mest spridda e-handelslösningen underbetyg.

- Självklart är detta väldigt roligt för oss och teamet som har utvecklat nya NX2. Det är ett kvitto på att vi har ett kompetent system som det är väldigt lätt för e-handlaren att arbeta i säger Kenneth Bäck, VD på Xelera Communication.

Sökmotorer är normalt den viktigaste, och ofta den enda kanalen för många e-handlare att nå nya kunder till sin webshop. Erfarenhet visar dessutom att organiska träfflistor tillsammans med sponsrade (betalda) länkar är väldigt kostnadseffektiv marknadsföring.

- Mot bakgrund av hur betydelsefullt det är med en e-butik som syns i sökmotorerna för e-handlarna har vi lagt väldigt stor vikt vid just detta i vårt utvecklingsarbete. För oss är det till exempel självklart att så kallade frames inte används på webben, att alla adresser ska vara sökmotorvänliga eller att metainformation ska vara enkelt att hantera för användaren.

- Eftersom vi vet att den tekniska kunskapen ibland brister hos våra kunder eftersträvar vi en användarvänlig systemadministration och många funktioner är även automatiserade. Trots att plattformen är komplex och kraftfull ska den vara extremt enkel att använda för e-handlaren.

Läs mer på www.xelera.sewww.news.jajja.com och www.jajja.com/_pdfs/jajja-e-handelsjamforelse.pdf.

För mer information, kontakta:

Kenneth Bäck, VD

kenneth.back@xelera.se

Vår kunskap och erfarenhet finns inom områden som hemsidor, e-handel, publiceringsverktyg, webb- och systemutveckling, sökmotoroptimering och e-postmarknadsföring. Kvalitet är ett nyckelbegrepp för oss. Därför utför och kvalitetsgranskar vi allt arbete i enlighet med riktlinjer och branschstandarder så som de är tänkta att användas.

Xelera Communication är drivande i branschen. Företaget har 17 anställda och kontor i Göteborg och Ukraina. 1 300 kunder har hittills valt oss som leverantör av olika Internettjänster. Våra kunder är såväl små som stora företag och organisationer där begrepp som form, språk, funktion och interaktion är avgörande för valet av leverantör.