Säkerheten i fokus på Panaxia Securitys nya Drupal-sajt

Nu lanserar säkerhetskoncernen Panaxia Security sin nya webbplats byggd i publiceringsverktyget Drupal. Bakom skapelsen står Xelera Communication. Nyckelordet för den nya sajten är givetvis säkerhet, men också form, funktion och användarvänlighet.

Den nya webbplatsen är större, snyggare, fräschare, mer lättnavigerad och representerar oss som koncern mycket bättre än vad den tidigare webbplatsen gjorde. Vi är väldigt nöjda med resultatet, Xelera har gjort ett proffsigt jobb, säger Vasilis Damos, marknadschef på Panaxia Security.

Huvudsyftet med den nya webbplatsen är än så länge informativt, men koncernens befintliga kunder har möjlighet till interaktion genom den integrerade inloggningsfunktionen till externt system, där de kan beställa sedlar och mynt. I övrigt innehåller webbplatsen utförlig information om företagets tjänster och ständigt uppdaterade uppgifter om koncernens finanser.

-  Nya panaxia.se är till för alla, men framförallt för våra kunder och investerare. Våra investerare ska kunna gå in och snabbt få den information de behöver. Tanken är att vi, efter sommaren, ska fortsätta utveckla webbplatsen och lägga till fler funktioner för att förenkla och förbättra servicen för våra kunder, så att de kan göra mycket själva direkt via webbplatsen, säger Vasilis Damos.

En stor del av webbplatsen är dold för vanliga besökare. Koncernens nya, omfattande intranät innehåller kalendarium, FAQ, nyhetsfunktionalitet med kommentarsfunktion, sidor med nedladdningsbara dokument uppdelat i verksamhetsområde samt sorterbar personallista.

Panaxia Security har vuxit till en stor säkerhetskoncern under de senaste åren. Vi har i dag cirka 900 anställda på 23 orter, vilket gör ett omfattande intranät oumbärligt. Det är viktigt att vi kan kommunicera med våra medarbetare, så att de vet vad som händer och vart Panaxia är på väg, säger Vasilis Damos.

Den senaste tiden, fram till lanseringen, har han tillbringat med att lära sig att arbeta ipubliceringsverktyget Drupal och lagt "sista handen" vid webbplatsen före skarpt läge. Att valet föll på Xelera och Drupal CMS är inget han ångrar.

Innan vi påbörjade projektet visade Xelera en demo av Drupal och det kändes väldigt bra redan då. Det finns ju många andra Open Source-verktyg, men till skillnad från Drupal har flera andra verktyg begränsningar. Det tar ett litet tag att komma in i systemet, men när man har suttit med det ett tag märker man hur lätt det är att arbeta med. Nu hoppas jag bara att besökarna ska ta lite tid på sig, surfa runt och se vilket jobb vi har lagt ner, skrattar Vasilis.

Läs mer på www.xelera.se och www.panaxia.se.

Mer information, kontakta:

Kenneth Bäck, VD Xelera Communication, kenneth.back@xelera.se

Vasilis Damos, Marknadschef Panaxia Security, vasilis.damos@panaxia.se

Om Xelera Communication

Vår kunskap och erfarenhet finns inom områden som hemsidor, e-handel, publiceringsverktyg, webb- och systemutveckling, sökmotoroptimering och e-postmarknadsföring. Kvalitet är ett nyckelbegrepp för oss. Därför utför och kvalitetsgranskar vi allt arbete i enlighet med riktlinjer och branschstandarder så som de är tänkta att användas.

Xelera Communication är drivande i branschen. Företaget har 17 anställda och kontor i Göteborg och Ukraina. 1 300 kunder har hittills valt oss som leverantör av olika Internettjänster. Våra kunder är såväl små som stora företag och organisationer där begrepp som form, språk, funktion och interaktion är avgörande för valet av leverantör.

Om Panaxia Security

Panaxia Security erbjuder rikstäckande tjänster inom verksamhetsområdena värdetransporter, kontanthantering, logistik, bevakning, övervakning och teknik. Koncernen har cirka 900 anställda och rikstäckande verksamhet i 23 orter i Sverige. År 2008 var omsättningen 678 miljoner kronor.

Kunderna finns inom alla sektorer, såsom bank och finans, detaljhandel, logistik, samt kommuner och landsting. I kundkretsen återfinns bland andra Apoteket, vårdcentraler i hela Sverige, Capio Diagnostik, Stockholms läns landsting, Fujitsu Siemens Computers, Clas Ohlson och Telia.