Xelera en kreativ webbyrå sponsrar DrupalCamp Göteborg

Den 28 april är det dags igen! Då får alla Drupal-entusiaster återigen sitt lystmäte av seminarier, föreläsningar och diskussioner kring ett av världens mest populära och snabbväxande publiceringsverktyg. Till webbyrån Xeleras stora glädje arrangeras det i år för första gången i Göteborg. När de fick chansen att sponsra eventet rådde det inga tveksamheter.

– Vi är oerhört glada över att få vara med och sponsra Göteborgs första DrupalCamp. Inte nog med att vi tycker att Drupal är världens bästa publiceringsverktyg, vi bidrar dessutom aktivt till Drupal-communityt genom bland annat feedback och förbättringsförslag på moduler, säger Carl Cedergren, teknikchef på Xelera.

Detta DrupalCamp kommer att fokusera på design och frontend. Backend kommer naturligtvis också att finnas med, men Göteborgs första DrupalCamp kommer främst att handla om tema- och designfrämjande moduler. Det viktigaste i år är ändå att inte bara främja de redan frälsta, för det ska läggas minst lika mycket tid på att aktivera allt från nyfikna studenter till vana webbprogramerare.

– Det är bra att det blir en kombination av frontend och backend eftersom Drupal handlar lika mycket om användarupplevelsen som tekniken bakom. Jag hoppas och tror att DrupalCamp Göteborg kommer att bli lika givande för Drupal-novisen som för oss inbitna Drupal-proffs. Det viktigaste är att föra vidare vilket fantastiskt publiceringsverktyg Drupal faktiskt är, säger Carl Cedergren.

Xelera kommer förutom att bidra med ekonomiskt stöd, även hålla i introduktionsspåret i syftet att göra kunskaper om Drupal tillgängliga för alla och inte bara för de redan invigda.

Göteborgs första DrupalCamp kommer att hålla till på Folkets hus vid Järntorget i följande lokaler:

• Kal, en konferenslokal med plats för 200 drupalister.
  • Ada, en mindre konferenslokal med plats för 100 drupalister.
  • Glenn, ett rum för workshops, sprintar, onlinespel, med mera.

Följ DrupalCamp Göteborg på Twitter och läs mer på DrupalCamp Göteborgs webbplats.

Xelera är en kreativ webbyrå med personlighet i Göteborg.

Vi är ett mångsidigt gäng i Göteborg, stolta över att ha en lika bred som djup kompetens inom webbkommunikation. Under vårt tak finner du kunniga eldsjälar inom allt från teknik och design till webbcopy och webbstrategi. Tillsammans utgör vi ett oslagbart webbteam som fokuserar lika mycket på att leverera förstklassiga hemsidor som på att vårda kundrelationer.

Xelera har levererat webbplatser sedan 2001. Vi har byggt hundratals hemsidor för allt från små enmansföretag till världens största koncern inom bioenergi, med tusentals anställda. Vi står bakom några communities som är störst i Sverige inom sina respektive områden, exempelvis Odla.nuZootis.se ochDamfotboll.com.

Hittills har vi byggt över 1 000 förstklassiga webbplatser, varav 200 hemsidor i Drupal. Vi jobbar med allt inom webb och erbjuder även mobilanpassning, webbstrategi, webbutbildningar och mycket mer.

Du hittar oss på Twitter (följ #webbyrå dagliga tips) eller på Google+, eller Linkedin, eller Facebook (där med företaget bakom kulisserna).

Kom och hälsa på, vi bjuder på kaffe och kaka:)