Xelera inleder samarbete med Göteborgs Räddningsmission

Göteborgs Räddningsmission firar 60-årsjubileum och är idag en av Sveriges hårdast jobbande organisationer för bland annat hemlösa, missbrukare och barn med föräldrar i fängelse och ungdomar i riskzonen. En perfekt kund för Xelera som älskar att jobba med humana varumärken.

Xelera träffade Räddningsmissionens Malin Ekelund, marknadsansvarig, och Roger Eriksson, IT-ansvarig, en solig dag i mitten av september, och det gick fort för båda parter att känna sig bekväma i kommunikationen med varandra. Välgörenhetsorganisationen var i behov av en lättnavigerad och administrationsvänlig webbplats med en tydlig webbshop som gör det lätt för besökaren att beställa Räddningsmissionens produkter, för att på så sätt stödja arbetet. Det digitala varumärket blir allt viktigare för många företag och organisationer.

Vi var förstås nyfikna på varför de valde Xelera som ny webbpartner och ställde därför några frågor till Malin Ekelund som är ansvarig för Räddningsmissionens nya webbprojekt.

Vad var det som fick er att känna att ni behövde en ny design av er webbplats?

Vi söker ett nytt grafiskt formspråk på vår sida med framförallt mer bilder.Vi behövde också ”strama upp” sidan, samt göra den mer användarvänlig och ”direkt” i sitt tilltal.

Hur kommer det sig att ni gav Xelera det ärofyllda uppdraget?

Det var ert stora fokus på kommunikation, att hemsidan ska vara användarvänlig, kommunikativ och målgruppsfokuserad.

Vad har ni för förväntningar?

Att den ska uppfattas som ny och fräsch.Men också att den ska vara enkel att navigera sig genom, ren och tydlig och att den ska tilltala vår målgrupp.

Den viktigaste funktionen?

Förutom en riktigt bra startsida, så är det vår webbshop.Vårt mål är att det ska bli så enkelt och användarvänligt som möjligt för människor att stödja och engagera sig i vår verksamhet via webbplatsen.

Vi på Xelera är stolta över att få jobba med Räddningsmissionen och förstår hur viktig organisationen är för Göteborgs stad.Med anledning av detta har vi tagit beslutet att bidra med extra konsulttimmar till projektet.Xeleras projektledare har också tagit kontakt med Xeleras samarbetspartner Be Better Online, som kommer att bidra med egen tid och stödja Räddningsmissionens nya sajt med Adwords-kampanjer.

Vi tackar ödmjukast för uppdraget och ser fram emot att lansera sajten i november!

Tillsammans med vårt breda partnersnätverk utgör vi ett oslagbart webbteam med lika mycket fokus på att leverera förstklassiga företagssajter, som på att vårda kundrelationer och uppdaterar våra kunder med senaste nytt inom webbkoncept.