Xelera lanserar ny webbplats i samarbete med Göteborgs Symfoniker

Genom den nya tjänsten www.gsoplay.se vill GSO få fler att upptäcka Sveriges fantastiska nationalorkester och nå besökare som vanligtvis inte kommer för att se konserterna på Göteborgs Konserthus. Förutom själva konserterna finns mycket intressant relaterat material såsom intervjuer med dirigenter och solister, inspelning av repetitioner, nedladdning av partitur och bakom kulisserna-bilder.

“Wherever the music takes you” har länge varit GSOs paroll. Tillsammans med GSO har Xelera i detta webbkoncept tagit tanken längre och gjort det möjligt för besökare “ to take the music wherever they want”. Stort fokus har därför lagts på att göra konsertupplevelsen så rik som möjligt oavsett vilken enhet besökaren använder.

“Vi är mycket nöjda med översikten och möjligheten att presentera det material som produceras runt omkring konserterna. GSOPlay blir ett helt nytt sätt att ta tills sig konserter på och runt varje konsert lägger vi nu ut intervjuer, bakomscenmaterial och fakta om musiken, dirigenten och musikerna. Vi tror att den nya sidan kommer att locka en större publik och framför allt en ny publik som upptäcker klassisk musik! säger Eva Essvik som är publikutvecklare på GSO och ansvarig för webbprojektet.

Göteborgs Symfoniker har som mål att bli en av de tio bästa orkestrarna i världen år 2020. Med den nya webbplatsen har de nu ett digitalt verktyg som hjälper dem att nå utanför Sveriges gränser och ta dem ytterligare en bit mot målet.  På Xelera är vi glada att få vara med på denna resa och vi ser fram mot ett långt samarbete!

Xelera - När du vill visualisera, kommunicera och agera via webben.

Webbyrån Xelera i Göteborg är experter på Drupal och arbetar med heltäckande webbkoncept. Webbkonceptet är en bärande idé om hur ett företag ska uppfattas, agera och kommunicera på webben för att få ut mesta möjliga av sin digitala närvaro. Byrån har funnits sedan 2003 och underhåller idag drygt 200 Drupalinstallationer.

Vill du veta mer?  Besök oss på kontoret eller kontakta oss online.