Xenella Holding AB innehar cirka 9,3 % av aktierna i Allenex AB (publ) efter utgången av anmälningsperioden

Report this content

Detta pressmeddelande får inte distribueras, vare sig direkt eller indirekt, i eller till, Amerikas Förenta Stater, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Schweiz eller Sydafrika eller i något annat land där lämnande av Erbjudandet, distribution av detta pressmeddelande eller godkännande av accept av Erbjudandet skulle strida mot tillämpliga lagar eller regleringar eller skulle kräva att ytterligare erbjudandehandlingar upprättas eller registrering sker eller att någon annan åtgärd företas utöver vad som krävs enligt svensk lag.

Xenella Holding AB, org.nr. 556871-5477, (”Xenella”), ett bolag ägt till häften vardera av Mohammed Al Amoudi (”Al Amoudi”) och FastPartner AB (publ) (”FastPartner”), offentliggjorde den 23 november 2011 ett offentligt erbjudande enligt reglerna om budplikt till samtliga aktieägare i Allenex AB (publ) (”Allenex”) att överlåta sina aktier till Xenella mot ett kontant vederlag om 1,50 kronor per aktie (”Erbjudandet”).

Vid utgången av anmälningsperioden i Erbjudandet, den 11 januari 2012, hade Erbjudandet accepterats av innehavare till sammanlagt 11 174 755 aktier i Allenex, motsvarande cirka 9,3 % av aktierna och rösterna i Allenex. Vid tidpunkten för Erbjudandets offentliggörande ägde Xenella inga aktier i Allenex och inga aktier i Allenex har därefter förvärvats av Xenella utanför Erbjudandet. Xenellas totala innehav i Allenex uppgår således till utfallet i Erbjudandet.

Redovisning av likvid till de aktieägare i Allenex som har accepterat Erbjudandet under anmälningsperioden beräknas påbörjas omkring den 19 januari 2012.

Erbjudandet är inte föremål för några villkor. Xenella har beslutat att inte förlänga anmälningsperioden för Erbjudandet.

Erbjudandet offentliggjordes sedan Al Amoudi och FastPartner i samband med företrädesemission i Allenex tecknat nya aktier motsvarande sina respektive andelar i Allenex samt därutöver tecknat ytterligare aktier i enlighet med lämnade garantiåtaganden. Till följd av infriandet av dessa åtaganden uppgick Al Amoudis och FastParterns innehav i Allenex efter företrädesemissionen till cirka 36,3 % respektive cirka 32,3 % av aktierna och rösterna. Erbjudandet lämnades av Xenella istället för av envar av Al Amoudi och FastPartner som båda blivit budpliktiga.

Stockholm den 12 januari 2012

Xenella Holding AB

För ytterligare information, var vänlig besök www.xenella.se eller kontakta:

Oscar Ahlgren, styrelseledamot Xenella Holding AB

Informationen lämnades för offentliggörande den 12 januari 2012 kl. 15:30.

Taggar: