Avancerade säkerhetsfunktioner i Xerox WorkCentre 7700

Xerox lanserar WorkCentre 7700, en ny serie skrivare för kontor med höga krav på produktivitet och säkerhet.

– Vi har jobbat hårt på att få in vår senaste multifunktions- och skrivarteknik i hela vår produktlinje. Fördelarna i WorkCentre 7700-serien är bland annat avancerade säkerhetsfunktioner, hög utskriftskvalitet och ökad produktivitet, säger Carl-Magnus Nilsson, produktchef på Xerox. WorkCentre 7700-serien är ett multifunktionssystem för färgutskrifter upp till A3-storlek och är avsett för krävande och dokumentintensiva kontorsmiljöer i större företag där säkerhet och hög produktivitet är viktiga faktorer. WorkCentre 7700-serien omfattar tre modeller: WorkCentre 7755, WorkCentre 7765 och WorkCentre 7775. WorkCentre 7700 har en rad olika dokumentsäkerhetsfunktioner. Utskriftsjobb kan hållas kvar i kön tills ett lösenord angivits, funktionen Image Overwrite krypterar och skriver över filer på systemets hårddisk och Embedded Fax skiljer faxen från andra nätverksfunktioner. Skrivaren är kompatibel med de senaste säkerhetsprotokollen 802.1x och IPSec för både IPv4 och IPv6 vilket innebär att nätverket blir säkrare. Den nya skrivarserien har också en omfattande uppsättning skanningfunktioner – till exempel skanna till e-post, fil, eller nätverksserver – och finns även med flera faxalternativ som internetfax, integrering med faxserver och LAN-fax. Utskriftshastigheten är upp till 75 sid/min i svartvitt och 50 sid/min i färg. WorkCentre 7700 använder EA-HG-toner och har en upplösning på 2400x2400 dpi. Maskinen har automatisk duplex och arkmatare och skanninghastigheten på 80 sid/min möjliggör snabb lagring och distribution av dokument. WorkCentre-systemets stora intuitiva pekskärm har 90 procent av de vanligaste funktionerna tillgängliga redan på första skärmen. Dessutom finns en fullständig uppsättning verktyg för rapportering, kostnadskontroll och maskinadministration. Systemet har ett flertal olika efterbehandlingsalternativ. WorkCentre 7700-serien kommer att ha stöd för EFI Fiery Network Server, som ger lättanvänd färghantering, kraftfulla produktivitetsfunktioner och arbetsflödesverktyg för professionella kontorsanvändare och grafiker. Xerox WorkCentre 7700 uppfyller kraven för Energy Star och ingår i Xerox Green World Alliance, som är ett världsomfattande initiativ för att uppmuntra kunder att återvinna eller göra sig av med tonerkassetter och annat skrivarförbrukningsmaterial på ett sätt som minimerar miljöpåverkan. Pris och tillgänglighet Xerox WorkCentre 7700-serien kostar från 161 240 kr och finns tillgänglig omedelbart genom Xerox direktförsäljning, distributörer och återförsäljare. EFI Fiery TM Network Server finns tillgänglig i WorkCentre 7700-serien från den 26 oktober.