Ingersoll Rand sparar miljoner med global dokumenthantering från Xerox

Verkstadskoncernen Ingersoll Rand överlåter sin globala utskriftshantering till Xerox och räknar med att spara flera miljoner genom bättre kontroll över utskriftskostnaderna. Kontraktet löper på nio år och innebär att Xerox tar över hanteringen av skrivare, utskriftsbudgetar och leverantörssupport.

Ingersoll Rand uppskattar att kostnaderna kommer att minska med upp till 30 procent. Samtidigt höjs produktiviteten genom snabbare och enklare hantering av dokumentvolymerna inom bland annat fakturor, serviceavtal, produktmanualer och marknadsföringsmaterial. Tillsammans med Xerox ska Ingersoll Rand utforma en dokumentstrategi som centraliserar och standardiserar hela företagets teknikinfrastruktur och effektiviserar arbetsprocesserna. I Europa kommer Xerox att hantera Ingersoll Rands utskriftsbehov i Belgien, Danmark, Frankrike, Irland, Italien, Nederländerna, Norge, Schweiz, Spanien, Sverige, Storbritannien, Tyskland och Österrike. – Xerox delar vår långsiktiga syn på dokumenthantering. De optimerar hela vår utskriftsmiljö så att vi kan spara pengar, få ett hållbart miljöarbete och uppfylla våra kundservicemål. Vi kan istället fokusera på våra kunder och inspirera dem till nya framsteg, säger William B. Gauld, senior vice president på Ingersoll Rand. Xerox skapar en utskriftsmiljö utifrån en Lean Six Sigma-baserad metod med ett lämpligt antal skrivare, faxar, kopiatorer och skannrar, så att de anställda kan arbeta mer effektivt. Ingersoll Rands anställda kommer att få hjälp med att anpassa sig till mer effektiv teknik och arbetsprocesser genom Xerox supportprogram och utbildning inom förändringsarbete. – Detta är inte ett typiskt leverantörskontrakt, det är ett partnerskap som kombinerar styrkorna i båda företagen för att förstärka produktiviteten hos de anställda och effektivisera kommunikationen med våra kunder. Vår relation med Xerox ger oss en affärsmodell som gör oss mer konkurrenskraftiga, pålitliga och framåtsträvande, säger Diane Richter, global supplier manager på Ingersoll Rand. Xerox kommer också att hjälpa Ingersoll Rand i arbetet med hållbarhetsmål som att minska energiförbrukning, utsläpp av växthusgaser och mängden avfall med 15 procent. Med Xerox ”Sustainability Calculator” kan företagen mäta framsteg och hitta nya möjligheter att minska pappersåtgång, energiförbrukning och mängden kontorsavfall. – Det ekonomiska klimatet tvingar företag av alla storlekar att utnyttja den kostnadsbesparing som dokumenthantering ger. Allt fler kunder söker sig till Xerox för att få en strategisk partner som hittar innovativa lösningar för verksamheten och skapar långsiktig tillväxt, säger Stephen Cronin, president för Xerox Global Services.