• Xerox/

Nu blir det enklare att skriva ut från smartphones, läsplattor och datorer

Stockholm, Sverige, 23 februari 2015 – Personer som arbetar i kontorsmiljö förlitar sig ofta på sina mobila enheter och förväntar sig att utskrifter ska fungera över hela arbetsdagen – oavsett om det är för ett mötesrum, i kontorslokalen eller hemmakontoret. Dock visar en ny studie, som genomförts av IDC*, att endast hälften av alla mobilanvändare har möjligheten att skriva ut från sin mobil då de är på språng. Xerox lanserar därför nya skrivare som gör det enklare att skriva ut från mobila enheter – närsomhelst och varsomhelst.

De nya flerfunktionsskrivarna Xerox Phaser 6020/6022 Colour Print och WorkCentre 6025/6027 är enkla och snabba att komma igång med. Enheterna är lättanvända, till och med för kontor som saknar egen IT-personal. Dessutom ger de en skarp bildkvalitet, som vanligtvis endast återfinns hos större och dyrare maskiner.

Skrivarna möjliggör att skriva ut e-postmeddelanden, foton, och dokument från enheter som används dagligen, så som stationära och bärbara datorer, läsplattor och smartphones. Med inbyggd säkerhet och Wi-Fi kan dessa enheter placeras ut på valfritt ställe i kontorsmiljön. Wi-Fi Direct, Apple AirPrint och Google Cloud Print** gör det enkelt skriva ut, utan att det krävs installation av drivrutiner eller appar.

Phaser 6020/6022 och WorkCentre 6025/6027 har förenklade valmöjligheter för setup av trådlösa utskrifter. Funktionen Paper Setup Navigator hjälper till vid användandet av särskilda pappersstorlekar, olika sorters kuvert, kort, etiketter och återvunnet papper.

Samtliga fyra skrivare har en papperskapacitet på upp till 150 ark och kan hantera papperstjocklekar från 60-163 gsm. WorkCentre 6027 inkluderar en automatisk 15-arks dokumentmatare som sparar tid under kopiering, fax och skanning av flersidiga dokument.

Andra funktioner som ökar produktiviteten för det mindre kontoret är:

• Snabba utskriftshastigheter – Phaser 6022 och WorkCentre 6027 hanterar 18 sidor per minut i både färg och svartvitt.
  • En stor intuitiv färgskärm på WorkCentre 6027 förenklar navigering bland skrivarens många funktioner

Enheterna har en förbättrad bildkvalitet (1200 x 2400 dpi) som ger tydliga texter, intensiva färger och hög detaljrikedom vid skapandet av prestentations-, marknadsmaterial och andra trycksaker.

Xerox Phaser 6020/6022 och WorkCentre 6025/6027 är tillgängliga från och med i dag.

*IDC, Mobile Print: Enabling Today’s Workforce Doc #249153, av Holly Muscolino and Dinesh Srirangpatna, June 2014
** Google Cloud Print finns tillgänglig för Phaser 6022 och WorkCentre 6027

Xerox är ett globalt tjänste-, teknik- och dokumenthanteringsföretag som hjälper organisationer att förändra sättet som de hanterar sina affärsprocesser och sin information. Med huvudkontor i Norwalk, Connecticut, USA har Xerox fler än 140 000 anställda och gör affärer i mer än 180 länder och tillhandahåller affärsprocesstjänster, tryckutrustning samt hårdvara och mjukvara för att hantera information - från data till dokument. Läs mer på www.xerox.se