Smarta kontorsskrivare från Xerox

Stockholm, 28 oktober 2011 – WorkCentre 6015, Phaser 6700 och WorkCentre 5300 är de senaste tillskotten i Xerox portfölj av smarta, effektiva och energisnåla kontorsskrivare.

WorkCentre 6015 är Xerox hittills minsta multifunktionsskrivare för färgutskrifter. Skrivaren tillhör, precis som Phaser 6000 och Phaser 6010, Xerox familj av mindre färgskrivare i A4-format. Tack vare Xerox beprövade Hi-Q LED teknik och Xerox patenterade EA-toner kan maskinen skriva ut 12 sidor per minut i färg och 15 sidor per minut i svartvitt med en överraskande hög utskriftskvalitet, sitt lilla format till trots.

WorkCentre 6015 finns i tre olika konfigurationer och är enkel både att installera och hantera. Skrivaren är dessutom väldigt tyst. USB-porten på framsidan gör det enkelt att skanna bilder till bärbara minnesstickor av standardformat. Den inbyggda konfigurationen för trådlöst nätverk gör att skrivaren kan placeras var som helst på kontoret.

Xerox Phaser 6700 skriver upp till 45 sidor i A4-format per minut i både färg och svartvitt, allt i en hög upplösning om 2400 x 1200 dpi. Andra egenskaper är:

• Pekskärm i färg med hjälpvideor som steg för steg hjälper användaren vid behov.
  • Energieffektiv Xerox EA-toner som ger utskrifter med lyster, även på vanligt papper.
  • Kraftig 1.25GHz-processor och systemminne på 1GB vilket gör att maskinen enkelt hanterar en stadig ström av komplexa jobb.
  • Smart Trays – pappersmagasin som visar vilka medier och storlekar som finns vid utskriftstillfället.

WorkCentre 5300 är en serie multifunktionsskrivare för svartvita utskrifter i A3-format. Maskinerna, WorkCentre 5325/5330/5335, skriver ut upp till 35 sidor per minut och kan hjälpa både små och stora företag att spara tid och pengar genom att förenkla vardagliga arbetsprocesser:

• Ta emot och läsa inkommande fax utan att skriva ut dem genom att enkelt konfigurera maskinen så att den vidarebefordrar dem till en e-postadress eller nätverksmapp.
  • Konvertera fax eller andra pappersdokument till sökbar text i PDF-format. Detta gör att man genom en vanlig sökmotor kan söka efter specifikt innehåll i dokumentet.
  • Enkelt ställa in varje datorapplikation för att skriva ut enligt användarens valda inställningar. Användare kan exempelvis välja att e-post alltid skrivs ut dubbelsidigt, svartvitt och med säkerutskrift, eller att utskrifter från ekomomiprogram alltid kommer ut på liggande pappersformat med förstoring.
  • Grundläggande säkerhetsfunktioner inklusive 256-bitars hårddiskkryptering och bildöverskrivare som elektroniskt förstör data som har bearbetats av maskinen.

Minskad energiförbrukning uppnås genom branschledande teknik som Xerox patenterade EA-toner, användning av LED-skanner samt dubbelsidig kopiering och utskrift som standard.

Samtliga maskiner är tillgängliga direkt genom Xerox direktförsäljningskanaler, återförsäljare och distributörer.

För ytterligare information:
Carl-Magnus Nilsson, Product Marketing Manager Xerox, 08-795 18 06, carl-magnus.nilsson@xerox.com
Bite Communications, 08-402 01 00, xerox@bitepr.se

Om Xerox Europa
Xerox Europa, den europeiska delen av Xerox Corporation, marknadsför ett omfattande sortiment av såväl hårdvara och mjukvara som lösningar och tjänster. Verksamheten fokuserar på tre huvudområden: små och stora kontorsmiljöer, produktions- och grafiska miljöer, samt tjänster som omfattar konsultverksamhet, systemdesign och projektstyrning, samt dokumentoutsourcing. Genom ACS, ett dotterbolag som Xerox förvärvade i februari 2010, kan Xerox även erbjuda omfattande outsourcinglösningar för affärsprocesser och IT, inklusive databehandling, hantering av personalförmåner, finanssupport samt tjänster kring kundrelationshantering för kommersiella och statliga organisationer över hela världen. Xerox 134 000 medarbetare tar hand om kunder i fler än 160 länder.

Xerox Europa har fabriker och logistikverksamhet på Irland, i England och Nederländerna samt ett forsknings- och utvecklingscenter i Grenoble, Frankrike. För mer information besök www.xerox.se.