• Xerox/

Smartare arbetsflöden och högre produktivitet med Xerox nya multifunktionsskrivare

Xerox lanserar åtta nya multifunktionsskrivare för färg och svartvitt som alla erbjuder avancerade skanningsmöjligheter, arbetsflödesfunktioner och säkerhetsfunktioner till en låg kostnad.

Xerox WorkCentre 7120 A3 färgmultifunktionsskrivare är anpassad för små och medelstora företag och innehåller flera smarta funktioner som gör att behovet av IT-support minskar. Maskinen skriver ut i färg och svartvitt med hastigheter på upp till 20 sidor i minuten. Tonern Xerox Emulsion Aggregate High Gloss (EA-HG) bidrar med mindre och tydligare tonerpartiklar och gör att text blir tydligare och färgbilder blir skarpare. – Idag kan multifunktionsmaskiner användas till mycket mer än bara utskrifter och kopiering. WorkCentre 7120 hjälper små och medelstora företag att öka produktiviteten genom att automatisera vardagsuppgifter samtidigt som maskinen levererar prisvärda färgdokument med hög kvalitet, säger Carl-Magnus Nilsson, produktchef på Xerox Sverige. WorkCentre 7120 kommer utrustad med avancerade dokumenthanteringsfunktioner som gör kontorsarbetet enklare: • Skicka dokument till e-post, nätverk och publiceringsverktyg samtidigt för återkommande arbetsflöden, till exempel vidarebefordra fax till e-post. • Avancerad färgskanning med upp till 55 bilder i minuten. • IP-fax och skanna till/från USB. • Xerox Standard Accounting hjälper till att kontrollera utskriftskostnaderna. Multifunktionsskrivaren har också flera miljösmarta funktioner: • En av de tystaste och mest kompakta färgmultifunktionsmaskinerna för A3 på marknaden. • Energiåtgången är bara 3,08 watt i viloläge. • Förhandsgranska dokument i gränssnittet eller i datorn för att undvika onödiga utskrifter. • Earth Smart-drivrutiner ser till att minimera pappersspill. Xerox uppdaterar även sin linje med svartvita multifunktionsmaskiner. Xerox WorkCentre 5700-serien består av sju nya A3-MFP som klarar allt från vanliga kontorsdokument till stora utskriftsvolymer. Skrivarna har färgpekskärm och utskriftshastigheter på upp till 90 sidor i minuten. Andra funktioner är: • Utskrift, kopiering, skanning och fax utan avbrott för snabba jobbyten. • Skanna dokument i färg. • Flytta till nästa jobb i kön med funktionen Print Around om pågående jobb försenats. WorkCentre 5700-serien levereras med avancerade säkerhetsfunktioner, bland annat fullt stöd för standarden IPSec för IPv6, nätverksautentisering för att begränsa åtkomst till skanning, e-post och nätverksfaxfunktioner, Image Overwrite som krypterar och skriver över filer på systemets hårddisk och en funktion för att skilja faxen från andra nätverksfunktioner. – De avancerade dokumentsäkerhets- och arbetsflödesverktygen i WorkCentre 5700 gör det enklare för IT-avdelningar att lösa de svåraste utmaningarna inom dokumenthantering, säger Carl-Magnus Nilsson. Både WorkCentre 7120 och WorkCentre 5700-serien är baserade på Xerox Extensible Interface Platform (EIP), en teknik som kan användas för att skapa skräddarsydda arbetsflödesverktyg. Till exempel kan en advokatfirma skanna information direkt till en kundmapp från multifunktionsmaskinens färggränssnitt utan att behöva ange kundens namn. Pris och tillgänglighet Xerox WorkCentre 7120 kostar från 53 550 kr och finns tillgänglig omedelbart genom Xerox direktförsäljning, distributörer och återförsäljare. 5700-serien kommer att finnas tillgänglig från maj. Både WorkCentre 7120 och 5700-serien uppfyller kraven för Energy Star och ingår i Xerox Green World Alliance.