Snabba Xerox-skrivare för kontoret

Stockholm, den 1 april 2011 – Xerox lanserar två nya kontorsskrivare för svartvita A4-utskrifter: Xerox Phaser 4600 och Phaser 4620. Skrivarna är utvecklade för stora arbetsgrupper och erbjuder en mängd praktiska funktioner. Utskriftshastigheten är upp till 52 respektive 62 sidor per minut.

– Ingen ska behöva vänta på sina utskrifter, särskilt om man har det stressigt på jobbet. De nya Xerox Phaser-skrivarna, med runt 60 sidor per minut och en mängd innovativa lösningar, klarar trycket från vilken arbetsmiljö som helst, säger Carl-Magnus Nilsson, produktchef på Xerox.

Fakta:
• Utskrift på en mängd olika media – från stordior och kartong till kuvert och etiketter.
• Säkerhetsfunktioner som säker utskrift och överskrivning av hårddisk som elektroniskt ”strimlar” information på skrivarens hårddisk (tillval).
• Efterbehandling som tillval med 50 arks häft och med kapacitet för 500 ark i utmatningen. Funktionen påverkar inte hastigheten när dokument som manualer och broschyrer ska skrivas ut och häftas. Detta är första gången funktionen erbjuds i denna produktkategori. Även brevlådefunktion med 4 fack om 100 ark som tillval.
• Ytterligare tillval för kundanpassade lösningar är automatisk dubbelsidig utskrift, inbyggt stöd för trådlöst nätverk, utskrift från USB-sticka och pappersmagasin på maximalt 3750 ark.
• Ultratyst i drift.
• Separat toner och fixeringsenhet gör att användare får ut så mycket som möjligt ur komponenterna som med ett enkelt handgrepp byts av användaren.

Xerox Phaser 4600 och Phaser 4620 är ENERGY STAR-märkta och kostar från ca 7000 kr. Skrivarna ersätter Phaser 4510 i Xerox portfölj av svartvita skrivare. Båda skrivarna kan fås med ”PagePack”, ett avtal för fast kostnad per sida.

För ytterligare information eller bilder, kontakta:
Carl-Magnus Nilsson, Product Marketing Manager Xerox, 08-795 18 06, carl-magnus.nilsson@xerox.com
Bite Communications, 08-402 01 00,
xerox@bitepr.se

Om Xerox Europa
Xerox Europa, den europeiska delen av Xerox Corporation, marknadsför ett omfattande sortiment av såväl hårdvara och mjukvara som lösningar och tjänster. Verksamheten fokuserar på tre huvudområden: små och stora kontorsmiljöer, produktions- och grafiska miljöer, samt tjänster som omfattar konsultverksamhet, systemdesign och projektstyrning, samt dokumentoutsourcing. Genom ACS, ett dotterbolag som Xerox förvärvade i februari 2010, kan Xerox även erbjuda omfattande outsourcinglösningar för affärsprocesser och IT, inklusive databehandling, hantering av personalförmåner, finanssupport samt tjänster kring kundrelationshantering för kommersiella och statliga organisationer över hela världen. Xerox 133 000 medarbetare tar hand om kunder i fler än 160 länder.

Xerox Europe har fabriker och logistikverksamhet på Irland, i England och Nederländerna samt ett forsknings- och utvecklingscenter i Grenoble, Frankrike. För mer information besök www.xerox.se.