Snyggare dokument med nya kontorsskrivare för småföretag

Stockholm, den 1 mars 2011 – Nu får mindre företag hjälp att skapa dokument med professionellt utseende, utan att budgeten spräcks. Tre nya färgskrivare och en multifunktionsmaskin från Xerox, alla i kompakta storlekar, ger utskrifter i hög kvalitet.

– För de flesta mindre företag är det viktigt att kunna göra ett bestående intryck utan att spendera massa pengar. Våra nya skrivare gör det möjligt för dessa företag att skapa samma snygga dokument som storföretag, men på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt, säger Carl-Magnus Nilsson, produktchef på Xerox.

De nya färgskrivarna Xerox Phaser 6000, Xerox Phaser 6010 och Xerox Phaser 6500, samt multifunktionsskrivaren Xerox WorkCentre 6505, ger ett grafiskt resultat som kan jämföras med professionella presentationer och broschyrer.

Xerox  Emulsion Aggregate Toner i kombination med 600 x 600 x 4 dpi upplösning ger små och jämnare tonerpartiklar vilket resulterar i skarpare text och mjuka färgövergångar.

Xerox Phaser 6000 och Xerox Phaser 6010
• Rekommenderat pris är 1300 kr resp. 1500 kr.
• Phaser 6000 skriver ut 12 svartvita sidor resp. 10 färgsidor per minut. Phaser 6010 skriver ut 15 svartvita sidor resp. 12 färgsidor per minut.
• Skrivarna är två av de minsta och lättaste färgskrivarna på marknaden.
• Skrivarna är lätta att installera (plug-and-play) och kan hantera en rad media och storlekar, från etiketter och kort till kuvert.

Xerox Phaser 6500 och Xerox WorkCentre 6505
• Pris från 2500 kr resp. 5900 kr.
• Utskriftshastighet på 23 svartvita/färgsidor per minut och papperskapacitet på 500 ark.
• Manuell eller valfri automatisk funktion för dubbelsidiga utskrifter gör att pappersförbrukning och –kostnader kan hållas nere.

Med WorkCentre 6505 går det även att kopiera, skanna, faxa och tillämpa digitala arbetsflöden. Smarta funktioner som Scan to Email, Network Scanning, Direct Scan to Applications och Scan to USB Memory Device gör det enklare att hantera dokument.

Tillgänglighet
Samtliga skrivare är ENERGY STAR-märkta och tillgängliga omedelbart genom Xerox återförsäljare och distributörer.

För ytterligare information eller bilder, kontakta:
Carl-Magnus Nilsson, Product Marketing Manager Xerox, 08-795 18 06, carl-magnus.nilsson@xerox.com
Bite Communications, 08-402 01 00,
xerox@bitepr.se

Om Xerox Europa
Xerox Europa, den europeiska delen av Xerox Corporation, marknadsför ett omfattande sortiment av såväl hårdvara och mjukvara som lösningar och tjänster. Verksamheten fokuserar på tre huvudområden: små och stora kontorsmiljöer, produktions- och grafiska miljöer, samt tjänster som omfattar konsultverksamhet, systemdesign och projektstyrning, samt dokumentoutsourcing. Genom ACS, ett dotterbolag som Xerox förvärvade i februari 2010, kan Xerox även erbjuda omfattande outsourcinglösningar för affärsprocesser och IT, inklusive databehandling, hantering av personalförmåner, finanssupport samt tjänster kring kundrelationshantering för kommersiella och statliga organisationer över hela världen. Xerox 133 000 medarbetare tar hand om kunder i fler än 160 länder.

Xerox Europe har fabriker och logistikverksamhet på Irland, i England och Nederländerna samt ett forsknings- och utvecklingscenter i Grenoble, Frankrike. För mer information besök www.xerox.se.