Superskrivare för grafiska formgivare

Xerox Phaser 7800 är en ny färglaserskrivare för media upp till 350 gram som ger imponerande bildkvalitet med full kontroll över färgåtergivningen.

Stockholm den 8 november 2011 – Nya färglaserskrivaren Xerox Phaser 7800 ger grafiska formgivare ett bättre och snabbare sätt att skapa levande och färgrika utskrifter för reklam, butiksmaterial, förpackningsprototyper och annat marknadsföringsmaterial.

Maskinen rymmer verktyg för färgkvalitet, flexibilitet vid mediehantering och ett stort urval av professionella efterbehandlingsalternativ. Xerox Phaser 7800 gör snabba utskrifter samtidigt som användaren har full kontroll över färgmatchningen. Det underlättar livet för kreativa byråer som ofta jobbar med snäva tidsramar.

– Xerox Phaser 7800 är perfekt för formgivare, fotografer och kreatörer inom alla branscher, säger Carl-Magnus Nilsson, produktchef på Xerox Sverige. Skrivarens vinnande kombination av konsekvent överlägsen bildkvalitet, avancerad färgstyrningsteknik och kapacitet för en mängd olika media gör att kreatörer kan fokusera på det som är viktigast för dem – att uttrycka sin kreativitet.

Imponerande färgåtergivning och bildkvalitet
Xerox Phaser 7800 skriver ut bilder med 1200 x 2400 dpi upplösning vilket återger fina detaljer i bilder, foton och grafik. En nyckelfunktion hos skrivaren är dess färgstyrningsteknik, ett måste för varje grafisk formgivare.

Maskinen är utrustad med PhaserMeter Colour Measurement Device från X-Rite som kontrollerar färgåtergivningen för varje utskrift, vilket besparar både tid och pengar. Xerox Phaser 7800 has licensierats av PANTONE för optimala färgsimuleringar enligt industristandarden PANTONE MATCHING SYSTEM medan Adobe PostScript 3 garanterar rätt färgåtergivning.

Enastående mediehantering och professionella efterbehandlingsalternativ
Xerox Phaser 7800 skriver ut upp till 45 sidor per minut och hanterar fler pappersvikter, från 75 till 350 gram, och storlekar än jämförbara skrivare. Kreatörer kan tänja gränserna för formgivning med kraftigt material för böcker och kalendrar och udda storlekar för vykort och foton. Automatiska dubbelsidiga utskrifter, på media upp till 256 gram, är standard och påverkar inte utskriftshastigheten.

Som tillval finns Extra Heavy Duty Media Kit som möjliggör automatiska dubbelsidiga utskrifter på vanligt och kundanpassat media i vikter upp till 300 gram.

Xerox Phaser 7800 har flera efterbehandlingsalternativ, till exempel broschyrer, foldrar och hålslagning, som kan skräddarsys efter specifika behov.

Enkel att använda
En pekskärm i färg och med stora, tydliga ikoner gör det enkelt att navigera. Användare kan se tonernivåerna och utskrifter i kö. Miljöfördelar innefattar EA-toner med låg smältpunkt och Hi-Q LED-utskriftsmotor för att minska energikonsumtionen. Den värmeeffektiva fusern möjliggör en uppstartningstid på mindre än 15 sekunder och använder mindre ström i standby-läge än traditionella fusers.

Xerox Phaser 7800 är tillgänglig genom Xerox direktförsäljningskanaler, återförsäljare och distributörer.

För ytterligare information:
Carl-Magnus Nilsson, Product Marketing Manager Xerox, 08-795 18 06, carl-magnus.nilsson@xerox.com
Bite Communications, 08-402 01 00, xerox@bitepr.se

Om Xerox Europa
Xerox Europa, den europeiska delen av Xerox Corporation, marknadsför ett omfattande sortiment av såväl hårdvara och mjukvara som lösningar och tjänster. Verksamheten fokuserar på tre huvudområden: små och stora kontorsmiljöer, produktions- och grafiska miljöer, samt tjänster som omfattar konsultverksamhet, systemdesign och projektstyrning, samt dokumentoutsourcing. Genom ACS, ett dotterbolag som Xerox förvärvade i februari 2010, kan Xerox även erbjuda omfattande outsourcinglösningar för affärsprocesser och IT, inklusive databehandling, hantering av personalförmåner, finanssupport samt tjänster kring kundrelationshantering för kommersiella och statliga organisationer över hela världen. Xerox 134 000 medarbetare tar hand om kunder i fler än 160 länder.

Xerox Europa har fabriker och logistikverksamhet på Irland, i England och Nederländerna samt ett forsknings- och utvecklingscenter i Grenoble, Frankrike. För mer information besök www.xerox.se.