Xerox: – Drupa 2012 är bara början

Stockholm, den 1 juni 2012 – I kölvattnet av Drupa 2012, där mer än 100 000 människor besökte Xerox monter, säger Jeff Jacobson, som leder företagets affärsdivision för grafiska bransch, att "Drupa bara är början”. Xerox fortsätter att stärka sina kundrelationer och leverera teknik och tjänster som gör det än mer relevant att trycka, vilket gör att Xerox befäster sin position som ledande i branschen.

Förutom att ha visat upp en rad digital färg- och monoteknik, tjänster och utvecklingsverktyg på Drupa, har Xerox även:

Under Drupa fanns ett stort intresse för CiPress 500 och bland annat köpte CW Niemeyer Druck in ett system för att producera individualiserade tidskrifter, direktreklam-, försändelser och kataloger.

Eftersom CiPress trycker på samma substrat som våra offsetpressar kommer vi inte längre behöver använda dyra behandlade substrat, säger Joachim Glowalla, Director på ​​CW Niemeyer Druck.

Xerox virtuella version av Drupa finns nu tillgänglig och där erbjuder Xerox en samling videoklipp som visar höjdpunkterna från utställningen, däribland tekniknyheter och kundberättelser.

Jonathan Stara, Spotlight PR, 076-545 40 14, jonathan.stara@spotlightpr.se

Xerox Sverige är den svenska delen av Xerox, som är världens ledande företag inom affärsprocesser och dokumenthantering.  Xerox teknik, kompetens och tjänster gör det möjligt för arbetsplatser – från små företag till stora globala organisationer - att förenkla hur arbetet utförs och låta kunderna fokusera mer på det som betyder mest: kärnverksamheten. Xerox erbjuder outsourcing av affärsprocesser och IT- tjänster, inklusive databehandling, lösningar inom vårdsektornHR-administrationfinansiell supporttransportlösningar och CRM-tjänster till organisationer över hela världen.

Företaget erbjuder även ledande dokumentteknik, tjänster, mjukvara för grafisk kommunikation och kontorsmiljöer i alla storlekar. Xerox har idag över 140 000 medarbetare representerade i mer än 160 länder. För mer information, besök www.xerox.se.