Xerox berikar digitala färgsystem

Avancerad färgstyrning, fler efterbehandlingstillval och kapacitet för papper med hög ytvikt.

Stockholm den 19 september 2011 – Xerox lanserar två nya digitala trycksystem för sitt färgutbud och gör avancerad färgstyrningsteknik tillgänglig för mer än bara höghastighetsmaskiner.

Xerox utökar dessutom funktionaliteten hos den populära digitalfärgskrivaren Xerox Colour 550/560. Förbättringarna låter trycksaksleverantörer öka sin produktivitet och leverera färgutskrifter i toppkvalitet, oavsett om de är nybörjare på området eller redan arbetar med digitalt färgtryck.

Nya digitala system breddar Xerox färgutbud
Xerox 770 Digital Colour Press kan hjälpa trycksaksleverantörer att öka den månatliga utskriftsvolymen genom att bredda produktionen med bland annat fotoböcker, direktreklam, marknadsföringsmaterial och kalendrar.

En nyckelfunktion hos Xerox 770 Digital Colour Press är ACQS (Automated Colour Quality Suite), en uppsättning automatiserade färgstyrningsverktyg som kräver minimalt med bearbetning från operatörens sida. Det gör att fler vinstdrivande uppdrag snabbt kan klaras av. Tryckpressen skriver ut på en rad media, även papper med hög ytvikt, i en hastighet om 71 sidor per minut, vilket medför en betydande konkurrensfördel.

Nya tryckpressen Xerox 700i Digital Colour Press uppdaterar mjukvaran och kapaciteten hos Xerox 700 Digital Colour Press, som har genererat ökade utskriftsvolymer och intäkter för tusentals trycksaksleverantörer världen över.

Fler funktioner hos Xerox 700i och Xerox 770 Digital Colour Press är:

• Efterbehandling inline – skapar enkelt värdefulla tillämpningar, till exempel framkantstrimmade broschyrer, kataloger, hålslagna dokument, Z- eller C-falsning och särskilda fotoprodukter.
  • Media med höga ytvikter – med kapacitet för papper med höga ytvikter ökas kapaciteten och mängden tillämpningar för media upp till 300 gsm.
  • Färgstandarder – gör att tryckpressarna kan matcha originalet precis som det var tänkt genom en Fogra VPS-certifiering. Tryckpressarna använder dessutom Adobe PDF Print Engine 2 och är licensierade för Pantone Plus.
  • Val av färgserver – användare av Xerox 770 kan välja mellan färgservrarna Xerox FreeFlow Print Server och EX Print Server från Fiery. Användare av Xerox 700i kan utöver dessa även välja mellan Xerox CX Print Server från Creo och Xerox Integrated Fiery Colour Server.
  • Skanning och kopiering – ökad flexibilitet med automatisk dubbelsidig kopiering och skanning i 600 x 600 dpi upplösning. En mängd alternativ för skanning, till exempel skanna-till-PDF och hantering av papper upp till A3-format.

Xerox Colour 550/560 ännu starkare
Xerox Colour 550/560 kombinerar skarp bildkvalitet med flera alternativ för tillämpningar i ett prisvärt paket. Skrivaren passar lika bra hos storföretag, mindre kommersiella tryckerier och copyshops. Nya förbättringar hos skrivarna omfattar:

• Integrerad Xerox SquareFold Trimmer – producerar broschyrer med fyrkantsrygg.
  • GBC Advanced Punch – automatiserar processen för utskrift, uppsamling och hålslagning för att spara tid, maximera produktivitet och minska kostnader.
  • Mobile Print Solution – gör det möjligt för medarbetare att göra säkra utskrifter från vilken e-postansluten smartphone, surfplatta eller bärbar dator som helst, utan att behöva ladda ner något program eller söka efter utskriftsinformation online.

Xerox 700i Digital Colour Press och Xerox 770 Digital Colour Press blir tillgängliga för order i oktober. De nya tillvalen för Xerox Colour 550/560 blir tillgängliga från 1 november.

För ytterligare information eller bilder, kontakta:
Carl-Magnus Nilsson, Product Marketing Manager Xerox, 08-795 18 06, carl-magnus.nilsson@xerox.com
Bite Communications, 08-402 01 00,
xerox@bitepr.se

Om Xerox Europa
Xerox Europa, den europeiska delen av Xerox Corporation, marknadsför ett omfattande sortiment av såväl hårdvara och mjukvara som lösningar och tjänster. Verksamheten fokuserar på tre huvudområden: små och stora kontorsmiljöer, produktions- och grafiska miljöer, samt tjänster som omfattar konsultverksamhet, systemdesign och projektstyrning, samt dokumentoutsourcing. Genom ACS, ett dotterbolag som Xerox förvärvade i februari 2010, kan Xerox även erbjuda omfattande outsourcinglösningar för affärsprocesser och IT, inklusive databehandling, hantering av personalförmåner, finanssupport samt tjänster kring kundrelationshantering för kommersiella och statliga organisationer över hela världen. Xerox 133 000 medarbetare tar hand om kunder i fler än 160 länder.