• Xerox/

Xerox effektiviserar företags hantering av digital och pappersbaserad information med Managed Print Services

Stockholm, 30 oktober 2012 – Under årets Gartner Symposium ITxpo, som genomförs den 5-8 november i Barcelona, presenterar Xerox hur företag kan använda sig av MPS för att organisera information från både pappersbaserade och digitala källor på ett smart sätt och samtidigt göra den tilllänglig även för medarbetare som arbetar på distans.

Andy Jones, director och general manager på Xerox Europe, berättar hur sofistikerade dokumentfunktioner för att fånga, adressera och distribuera i mulifunktionsenheter kan implementeras i olika affärsprocesser, så som HR, ekonomi och redovisning för att förbättra tillgången till information. Allt eftersom informationen blir enklare att hantera, hjälper det till att sätta fart på produktiviteten, sänka kostnaderna och påskynda vägen till ett papperslöst kontor.

– Idag vill företag veta hur de kan bredda MPS för att stödja anställda ute på fältet som är vana att ha tillgång till applikationer oavsett var de är. De är även intresserade av att lära sig hur de kan koppla ihop MPS med affärsprocesser och IT-infrastruktur för att hjälpa till att driva innovation och värde genom hela verksamheten, säger Andy Jones, Director och General Manager på Xerox Europe.

Programpunkten ‘The next generation MPS – from cost reduction to the paperless office’, kommer att hållas på tisdag 6 november (18.45–19.05) i Theatre 2 på ITexpo.

Det kommer även att hållas en liknande diskussion den 7 november (10.45–11.45) i rum 211, där en vice president för IT infrastructure and operations från en global elektronikjätte diskuterar den globala utrullningen av en MPS-lösning i över 64 länder och de mest betydande kostnadsbesparingarna.

I montern (#O3) kommer Xerox även visa upp:

• Business Process Automation, som visar hur man implementerar multifunktionsenheters sofistikerade dokumentfunktioner för att fånga, adressera och distribuera i affärsprocessen.
  • CompleteView, - ett utskriftsanalysverktyg som samlar in och levererar data på ett företags hela utskriftsmiljö, vilket ger värdefulla insikter och låter chefer förstå och kontrollera både deras nuvarande och framtida utskriftsmiljö.
  • Augmented reality - ger en realtidsbild av en användares utskriftsmiljö, och de tillhörande kostnaderna. Det ger också en alternativ bild av var och hur besparingar kan genomföras.
  • Virtual Desktop Infrastructure - en lösning som designats för att förenkla desktop-hanteringen för företagsanvändare. Verktyget ger en komplett lösning för företagsanvändare oavsett var och när det behövs. Oavsett enheter, bärbara datorer eller iPad, om användaren är ansluten eller inte, så innefattar det mobila utskrifter med samma säkerhet som finns i datacentret.

De 5 000 deltagarna på Gartner Symposium kommer att få uppleva fördelarna med Xerox mobile print-tjänster, då de får möjlighet att skriva ut agendor, presentationer och andra affärskritiska dokument direkt från sina smartphones och hämta dem i printkiosker på mässan och på närliggande hotell.

Som marknadsledare inom MPS, arbetar Xerox med företag i alla storlekar för att förenkla sättet att få jobbet gjort – så att anställda kan lägga mindre tid på att hantera dokument, och lägga mer tid på kärnverksamheten. Xerox topprankades av Gartner, Inc., i deras Leaders Quadrant in the 2012 Magic Quadrant for Managed Print Services Worldwide och utsågs samtidigt till global marknadsledare.

För att följa Gartner Symposium på Twitter, följ @xeroxevents and @xeroxsonia och använd #GartnerSym.

Jonathan Stara, Spotlight PR, 076-545 40 14, jonathan.stara@spotlightpr.se

Xerox Sverige är den svenska delen av Xerox, som är världens ledande företag inom affärsprocesser och dokumenthantering.  Xerox teknik, kompetens och tjänster gör det möjligt för arbetsplatser – från små företag till stora globala organisationer - att förenkla hur arbetet utförs och låta kunderna fokusera mer på det som betyder mest: kärnverksamheten. Xerox erbjuder outsourcing av affärsprocesser och IT- tjänster, inklusive databehandling, lösningar inom vårdsektornHR-administrationfinansiell supporttransportlösningar och CRM-tjänster till organisationer över hela världen.

Företaget erbjuder även ledande dokumentteknik, tjänster, mjukvara för grafisk kommunikation och kontorsmiljöer i alla storlekar. Xerox har idag över 140 000 medarbetare representerade i mer än 160 länder. För mer information, besök www.xerox.se.